Bra insats, sur förlust

H43 förlorade kvällens derby mot Lugi med 25-30. Ett på förhand klart godtagbart resultat mot ett topptippade Lugi.

Men H43 hade 20-20 efter 40 spelade minuter och därefter flera lägen att faktiskt ta ledningen! Tyvärr så tror jag sedan att orken tryter och att det faktum att man sliter hårdare på ett fåtal spelare än Lugi blir avgörande.

Tyvärr var jag inte på plats ikväll så något längre referat blir det inte nu. Återkommer med ett längre inlägg imorgon när jag fått mer information.

Men en hedersam förlust mot Lugi efter en bra insats kan man nog känna sig lite nöjd med imorgon. Ikväll känns det däremot lite surt när det nu inte var så långt borta! 


Kommentarer
Postat av: Anders

Jag tycker trots allt att H43 gjorde en bra genomförd match och att inte LUGI lyckades punktera matchen på ett tidigt stadium. Ett problem framöver är H43:s tunna trupp och hoppas att Saso kan bli ett bra komplement när han har några flera samträningar bakom sig. En iakttagelse som jag gör som borde uppmärksammas mera av skrivande sportjournalister: H43 missade uppemot 10 st helt klara frilägen varav 2 st blev mål på returer. Man tycker i alla fall att man bör ha i alla fall 70 % i utdelning på sådana givna lägen. Visst en målvakt är en del av laget. Men det är synonymt för H43 och kännes igen från tidigare säsonger och år. Samtidigt har LUGI en målvakt som heter Espen och det var på sitt sätt tur för annars hade det kunnat bli nervigt för LUGI i andra halvlek då just Espen storspelade. Jag lider med Bååk som får assistera på bänken.

2013-09-27 @ 09:13:44
Postat av: Oskar

Det är på tok för mycket slarv. Precis som Anders nämner - 10 "givna" mål räddas av Espen som spelade riktigt bra. Rasmus hade STORA problem med att sätta dit den igår, känns dumt att hänga ut enskilda spelare men han missade mycket. Simon Nyberg brände också två frilägen men dessa resulterade i alla fall i returer som blev mål. Simon fick sedan sitta på bänken i andra halvlek för att se på när hans ersättare åstadkom noll...

Annars hängde H43 med mycket längre än vad jag i förhand hade hoppats på. Lugi har mer att bevisa.

2013-09-27 @ 19:38:17
Postat av: Charles

Vet du varför Anderberg inte spelar Oskar? Skadad?

2013-09-27 @ 19:56:08
Postat av: Oskar

Charles; vet inte till 100%, men tror jag läste någonstans att han är skadad. Vilken skada det rör sig om har jag ingen aning om!

2013-09-27 @ 21:20:48
URL: http://oskarshandboll.blogg.se
Postat av: Magnus

Jag kan berätta för dig Oskar. Han har ett uttänjt
ledband i sitt knä.

Vill du veta mer om H43 Oskar så är det bara
att fråga.

2013-09-29 @ 09:28:23
Postat av: Oskar

Tack för den infon Magnus! Det uppskattar vi!

2013-09-29 @ 09:34:27
URL: http://oskarshandboll.blogg.se
Postat av: Klas

Jacob har dragit av sitt yttre ledband i knät samt skadat menisk och sena i baksida låta.

2013-10-04 @ 11:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0