Nyförvärv och förlängt kontrakt

Första dagen på "Silly Season" blev händelserik med H43-ögon. Precis som jag siade om i ett inlägg tidigare så var det första nyförvärvet inte långt borta. Den tidigare Lugi-målvakten och nu senast i Hk Malmö, Oscar Jensen blir H43-målvakt åtminstone de två närmaste åren.
 
En rutinerad målvakt som hunnit fylla 30 år. Med många elitseriesäsonger i ryggen tillför han värdefull rutin till H43 nu när laget ska försöka etablera sig i elitserien igen. Att han desstuom är en alldeles utmärkt målvakt gör inte direkt saken sämre. Som H43-supporter svor jag många gånger åt Oscar då han stängde igen Lugi-målet i det ena derbyt efter det andra. Nu hoppas jag istället få njuta av hur han gång efter annan stänger igen H43-målet.
 
Vem Oscars målvaktskollega blir nästa säsong är i nuläget osäkert. Varken Nebojsa Simic eller Philip Ståhl har kontrakt inför nästa säsong, och signalerna jag fått antyder att det är tveksamt om någon av dem återfinns i H43 till nästa säsong. Nebojsa har enligt uppgift höjt sina ekonomiska krav rejält för att skriva på nytt kontrakt. Nebojsa har gjort en bra säsong och dessutom blivit publikfavorit och anser nog själv att han är värd mer pengar.
 
Philip Ståhl har haft en enormt strulig säsong. Skador och sjukdomar har hållit honom borta från spel under oerhört lång tid, och kanske är det tveksamt om Philip själv orkar ta ny sats för en elitsatsning. Dessutom har ständiga skador hindrat Philip från att ta det sista klivet för att på allvar bli en etablerad elitmålvakt.
 
Personligen ser jag Oscar Jensens intåg på målvaktsidan som ett rejält lyft. Nebojsa har varit en frisk fläkt, men de direkt dåliga insatserna har nästan varit lika många som de riktigt bra. Och i Oscar Jensen får vi en mycket stabilare målvakt som kan prestera i match efter match.
 
Och redan innan Oscar Jensen presenterades nåddes vi av informationen att Joakim Bååk har förlängt sitt kontrakt med tre hela år. En härlig nyhet att en av lagets absolut bästa spelare den gångna säsongen blir klubben klubben trogen för ganska lång tid framöver. Det ger arbetsro och kontinuitet och möjlighet att fokusera på förstärkningar där de bättre behövs.
 
En härlig start på Silly Season alltså. Mer är säkert att komma. För er som inte läst det här förr så saknar alltså följande spelare kontrakt inför nästa säsong; Philip Ståhl, Nebojsa Simic, Nemanja Cvetinovic, Adam Sandgren och Martin Karlsson. Med detta i åtanke, och även beroende på var det känns som laget behöver bli starkare så tror jag att klubben nu söker en vänstersexa, en mittsexa och någon niometerspelare. Jag ska försöka att hålla er uppdaterade så gott jag kan.
 

Kommentarer
Postat av: blåklocka!

Zaimovic sitter också på ett utgående kontrakt

2013-03-18 @ 21:23:06
Postat av: Oskar

Det är möjligt att även Fahrudin Zaimovic också har ett utgående kontrakt. I så fall har jag missat det någonstans på vägen. Ska undersöka saken.

2013-03-19 @ 19:38:37
URL: http://oskarshandboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0