H43 All Star Team - Vänstersex

Går vidare i min serie om ett All Star lag bland spelare som representerat H43 de senaste 15-20 åren. Den här gången ska jag hitta den bäste och näst bäste vänstersexan. Den kanske svåraste positionen för mig att välja ut två spelare på.

Den som tar den ordinare platsen i All Star-laget blir Ulf Tallhage. Ulf hade en härlig utvecklingskurva under sina år i klubben och hans kantspel var en klart bidragande orsak till framgångarna klubben hade säsongen 2007-2008. En duktig tvåvägsspelare med kontringspelet som sin främsta styrka.

Reservplatsen får Andreas Bamberg. Tiden i H43 blev tyvärr inte vad varken vi supportrar eller Andreas själv hade hoppats på. Första säsongen spolierades helt pga. skador. Och efter en fin inledning på hans andra säsong i klubben gick korsbandet så olyckligt av i en hemmamatch mot Sävehof. Utan alla skadeproblem hade han troligen tagit den ordinarie platsen i mitt All Star-lag.

På just vänstersex finns en hel uppsjö spelare som skulle kunnat vara med. Saso Stojanovski är en, Joakim Bäckström en annan, och kanske Christoffer Fors till och med. Men man måste ju välja två!

Kommentarer
Postat av: Charles

Tobbe Carlsson borde väl vara självskriven? Förvisso spelade han en del som M6:a i början av sin tid i H43 men han öste verkligen in mål från kanten. Annars Mats Thomasson kanske? Förvisso rätt begränsad offensivt men en ruskigt duktig försvarare. Saso har väl inte gjort speciellt mycket?

2012-07-02 @ 10:01:56
Postat av: Oskar

Som sagt många att välja på. Tobbe Carlsson ser jag framst som M6:a så där av kom inte han med, kanske fel tänkt, men så blev det. Mats Thomasson var duktig men ojämn. Svårt att välja hur som helst, och just V6 känns som den svåraste positionen för mig!

2012-07-02 @ 10:09:40
URL: http://oskarshandboll.blogg.se
Postat av: Marcus

Ulf Tallhage va ju inte speciellt säker i läget om man säger så han gillade ju att missa sina lobbar som han gjorde minst 3 gånger per match. Så fel val.

2012-07-03 @ 09:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0