Vad hände?

Jag kom lite sent till dagens match mot IFK Kristianstad och missade därmed den första kvarten. När jag kom såg jag till min glädje att H43 ledde matchen med 10-8 och alltså så långt stod för en utmärkt insats mot serieledande IFK Kristianstad.
 
Och bättre skulle det bli. H43 visade prov på bra spel mot ett blekt Kristianstad och hade ett tag en ledning så stor som på sex mål. Mikk Pinnonen fick det äntligen att lossna på hemmaplan och var nog H43:s bäste spelare före paus. Och i målet tog Oscar Jensen det han skulle och lite till bakom ett aggresivt försvarspel som gjorde livet surt för Kristianstads vanligtvis så duktiga skyttar.
 
Inledningen av andra halvlek var inte mycket sämre och H43 behöll inledningsvis en ganska klar ledning. Omkring tio minuter in på halvleken leder H43 med 25-21 och har defenitivt Kristianstad i gungning. Men sen hände någonting. Kristianstad byter försvarspel och sätter Johan Jepson som punkt på Zoran Roganovic. Efter det beskrivs nog tillståndet på H43:s anfallspel bäst med jämförelsen om komapatient som är pigg! Den sista kvarten gör H43 ett enda mål.
 
Samtidigt börjar Kristianstad få allt lättare att dyrka upp H43:s försvar och så småningom är kollapsen ett faktum. Slutsiffrorna skrivs till 26-32, och något ironiskt är det siffror jag på förhand nog känt mig nöjd med. Siffror som faktiskt indikerat att H43 gjort en godkänd insats. Nu är det enda man kommer ihåg det totala haveriet den sista kvarten i en match där H43 egentligen var ganska bra!

Kommentarer
Postat av: Ruten

Hur kan 5 mål på en halvlek vara bra? Det är ett resultat man känner igen från damserien.

2014-01-29 @ 21:40:53
Postat av: Charles

Nu gjorde H43 iofs 7 mål i anda halvlek mend et är fortfarande uselt.
Riktigt härliga första 40 minuter. Därefter bland det sämsta jag sett.
Kul att Sasa är kvar i laget.

2014-01-30 @ 00:16:30
Postat av: Anonym

Zoran har varit punktad i tidigare matcher, varför blir laget så paralyserat då och bara springer och flyttar boll. Varför inte då försöka spela så att avslut kan komma från kanterna. Visst får man ta med sig H43:s 40 minuter drygt, men idag hade verkligen H43 chansen som man inte tog. Vi vet i och för sig hur snabbt handboll kan svänga. Synd att självförtroendet är stukat för tillfället.

2014-01-30 @ 12:45:09
Postat av: Anders

Jag begriper inte hur Knirr kunde hålla Pinnonen bänkad nästan hela andra halvlek med tanke på hans strålande första halvlek. Ännu mera egendomligt då han dessutom fick pris som bäste H43 spelare?????

2014-01-30 @ 13:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0