Dags att ta chansen

Jag har sannerligen inte varit bra på att blogga på sistone. Jag är medveten om det och främst beror det på bristande tid och ork.

H43 har sedan senast förlorat en hemmamatch mot Hammarby. En match man egentligen hade goda förutsättningar att vinna. Med god egen form och ett Hammarby med lite sämre form och utan avstängde Josef Pujol borde H43 nog ha vunnit en sådan match om man på allvar velat visa att man är bra nog för att kunna undvika kvalserien.

Vill man vara rå kan man kanske till och med tycka att H43 inte förtjänar att undvika ett kval om man inte kan vinna matcher som den mot Hammarby.

Ett par chanser att bevisa motsatsen finns dock kvar. Och varför inte börja redan ikväll i Lisebergshallen mot Redbergslid. Knappast en enkel uppgift då RIK visat riktigt fin form på slutet men någon gång är det ju dags för H43 att överraska.

För er som har spelkort kan ni ikväll titta på matchen via Svenska Spels hemsida. Det tänker jag själv göra. Om mina barn tillåter det vill säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0