Förlust i premiären

IFK Kristianstad var alltför starka i premiären idag. Trots en pigg inledning där H43 hade ledningen med såväl 2-0 som 4-2 så tog Kristianstad till slut en ganska övertygande seger med hela 8 mål. 23-31 skrevs slutsiffrorna till.
 
8 mål är givetvis ingen liten förlust. Men någonstans tycker jag ändå att H43 inte ska känna sig alltför besvikna över sin insats idag. Kristianstad är riktigt bra, och när man matchar uppställningen Markus Olsson, Lars Möller Madsen och Andreas Cederholm på nio meter känns det som om man gör mål lite som man vill.
 
Fahrudin Zaimovic och Zoran Roganovic står får två bra insatser idag. Oscar Jensen glimtar till i målet lite då och då. Men bakom dessa behöver fler kliva fram. Inte så att jag tycker någon gör en dålig insats idag, men målskyttet måste spridas ut på flera spelare över hela banan.
 
För H43:s del gäller det att ta med sig det positiva från dagens match. Om IFK Kristianstad är ett så bra lag som många experter siat om så indikerar dagens insats att H43 defenitivt kommer att plocka en hel del poäng i årets elitserie. Det är inte mot tippade topplag som H43 ska plocka sina poäng i årets elitserie.
 
Knappa 2000 personer på läktarna och stundtals riktigt god stämning bidrog till trevlig handbollsunderhållning. Det tråkiga med H43-ögon sett är att det var väldigt många Kristianstadsupportrar och främst dessa som bidrog till den goda stämning. Jag hade hoppats att lundapubliken skulle börja vakna till liv med ett ökat intresse som Lugi bidragit med, men också eftersom det var H43:s comeback i elitserien.
 
 

Kommentarer
Postat av: Magnus

Zoran och Fahrudin behöver inte skämmas för
Sin insats idag. Men nyförvärven får nog börja
Visa vad dom går för. Det dom visade idag räcker
Inte långt. Jag undrar vad H43 har gjort för
Att locka fler åskådare till matcherna. Det räcker
Inte med att ha flaggor på bussarna och att
Kommit tillbaka till Elitserien.
Håller med dig idag Oskar att det är helt ok att
Förlora mot Kristianstad.

2013-09-22 @ 11:02:40
Postat av: Anders

Jag tyckte att H43 öppnade matchen piggt och beslutsamt och satte avsluten. Sedan kom lite tekniska fel med kontringar och enkla mål för Kristianstad. Nyförvärvet Saso matchades av förståeliga skäl inte alls. När han får lite mer träningar bakom sig så är det en resurs till som avlösare till Zaimovic så att man går runt på fler spelare. Sedan tyckte jag inte precis det var några "hemmadomare". Det var flera stycken mål för H43 som blev avblåsta på ett sätt som i alla fall jag inte begrep. En iakttagelse från min sida var den unge Elias Holmströms 2 kraftfulla och säkra avslut från linjen som jag blev imponerad av och för att framhålla något positivt. Nye Rasmus Johansson fick komma in i senare delen av matchen och där förstår inte jag riktigt varför Knirr håller han på bänken så länge.

2013-09-22 @ 11:34:00
Postat av: Marianne

Med tanke på alla Kristianstadsupportrar som slöt upp för sitt lag i denna match undrar jag hur H43 egentligen tänker för att få ett bättre stöd från läktarna.
Med numrerade supporterkort hamnade vi mitt i bland supporterskaran från Kristianstad. Vi var några få H43-supporters som definitivt inte kunde göra våra röster hörda för vårt lag.
Nog bör man kunna styra upp detta i samband med biljettköpen, inte minst då 99% av Kristiandsupportrarna syns väl i sina orange tröjor.
Det var till och med en "orange" man jämte mig som ifrågasatte hur H43 tänker?
i övrigt håller jag med dig Oskar ang. matchen.

2013-09-22 @ 15:51:02
Postat av: Niclas Nilsson

Hej!

En kommentar kring hur vi tänker i H43 Lund:-)

Angående publik och H43 Lund-fans!
Innan premiären har vi promotat denna match via köpta och egna sociala medier, annons på Sydsvenskans hemsida, mejl till alla ledare med uppmaning att komma på matchen, mejl till samtliga ungdomsspelares föräldrar att komma till matchen, intervjuer, filmer med mer på vår egen hemsida. Dessvärre kan man bara konstatera att vår förening - och Lundabor - är mer intresserad av att spela handboll än av att titta på den i Arenan. Men det utgångsläget känner vi väl till och kommer därför under året att utveckla marknadsföringen och arrangemangen på olika sätt. Inte minst till Skånederbyna. Att vi sedan inte har den läktarkultur och supportrar som släpper lös lika bra som Kristianstads är också något vi - och gärna alla ni som kommer på matcherna - helt enkelt för bli bättre på. Det ÄR inte pinsamt att göra lite oväsen på läktaren. Men ibland kan man tro att publiken tycker det.

Angående Supporterkort mitt i Kristianstadsklacken
Tanken är att vi vill ha folk på många platser i Arenan - inte bara på en sida. Matchen mot Kristianstad - som var deras första på säsongen - är ett unikum. Bortasupportrar från Malmö, Rimbo, Sävehof, Drott etc är aldrig i närheten av denna massiva orangea vägg som Kristianstad närvarade med. Så visst - Jag förstår absolut att det verkade konstigt. Men nästa match mot Ystad är det mer naturligt. Likaså på resten av matcherna om vi ska gå efter vad som är normalläget på matcherna. Men OM man är missnöjd med sin placering ska man givetvis ta kontakt med Kansliet så får vi placera om er. Vårt mål är att alla ska vara nöjda och glada när dom går på match. Och efter :-)

MVH

Niclas Nilsson, Vice Ordförande och ansvarig för matchevent!

2013-09-23 @ 12:00:51
Postat av: Magnus

Har detta blivit H43:s hemsida?
Niklas. Ta en tur till Kristianstad när dom spelar
match så kan du se hur ett event skall se ut.

2013-09-23 @ 19:36:36
Postat av: Johan

Hej.

Tyvärr kunde jag inte se matchen live då jag jobbade utan såg den senare på SVT play.
Jag blev imponerad av H 43s öppning, och även om jag visste om resultatet blev jag som IFK Supporter lite skakad av inledningen.
Håller med om dommartabbarna, ja rätt ska vara rätt oavsett vilket lag man håller på.

Angående publik.....ja det är sorgligt att det är så få hemmabesökare även om det kanske är lite orättvist att jämföra med IFKs supporterkultur.

Men det kan absolut bli mycket bättre, som sagt så är det många lundaföretag med 100+ anställda.....varför inte vända sig till dom?


Jag har tyvärr insett att första hemmamatchen mot Drott är inställd och jag surt får sitta hemma, om jag inte lyckas hitta någon som känner någon.......

Tack för en annars juste match med bra spelare och inget gnäll på planen.
Så möts vi igen!
/
Johan B

2013-09-24 @ 19:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0