Nu är det saker på gång

Den gångna säsongen hann knappt sluta innan H43 presenterade sitt första nyförvärv i målvakten Oscar Jensen. Ungefär samtidigt presenterades kontraktsförlängningar av både Joakim Bååk och Fahrudin Zaimovic. Men sedan dess har det varit tyst på spelarfronten. "Kos" avhopp från tränarposten innebar givetvis ett tillfälligt avbrott i förhandlingar med spelare då istället all kraft lades på att lösa tränarfrågan. Men även efter att "Knirr" presenterats som ny tränare har det varit stiltje.
 
Fram till nu. Jag har fått en del indikationer på att saker kommer att hända inom kort. Förvisso har jag fått det förr utan att det visat sig stämma. Men enligt vad jag erfar är H43 nu nära att kunna presentera ytterliggare en målvakt, en mittnia och minst en mittsexa. Dessutom läste jag på twitter nyligen att Caperiotumbas vasse vänstersexa Rasmus Johansson skulle vara högaktuell för klubben.
 
Exakt vilka namn det annars rör sig om känner jag inte till. Men på målvaktsidan har jag den senaste tiden själv lekt med tanken på att Torbjörn Jacobsson skulle kunna vara ett intressant namn. Torbjörn kommer senast från IFK Ystad där han har haft en viss Robert "Knirr" Andersson som tränare. Och därmed finns också en geografisk koppling som jag så ofta och gärna tjatar om. Torbjörn Jacobsson har erfarenhet från såväl elitseriespel som spel i tyskland, och i mina ögon hade han utgjort att alldeles utmärkt komplement till Oscar Jensen. Till skillnad mot den gångna säsongen hade vi då haft ett väldigt rutinerat målvaktspar.
 
På mittsex är jag ständigt nyfiken på Andreas Folkstrand. Andreas fullkomligt öste in mål i allsvenskan när han spelade för Stavsten för två år sedan. Därefter har han spelat i Danmark två säsonger och bör rimligen ha vuxit med den uppgiften. Det hade varit intressant att se hur Andreas hade gjort sig i elitserien.
 
Oavsett namn och position så hade varit väldigt skoj med flera nyförvärv den närmaste framtiden. Vi får väl se om indikationer stämmer denna gången!

Kommentarer
Postat av: Charles

Spännande!

Tror de namnen du nämner hade varit riktigt bra. Hört några rykten om mittnian?
Själv hoppas jag ju på Albin Lagergren men han är säkert eftertraktad av många klubbar. Annars hade Binai Aziz varit en grym värvning. Andreas Arrman har väl så vitt jag vet inte blivit uppsnappad av någon annan klubb än heller?

Är Viktor Bruhn utlånad till H65 eller är det en permanent överång?

2013-05-07 @ 01:05:13
Postat av: H43are

Målvakten Thorbjörn är klar och det finns en M6a på gång! Bruhn har gått till H65 permanent.

2013-05-08 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0