Zoran till Qatar

Två matcher återstår av säsongens allsvenska för H43. Imorgon möter man Ricoh på bortaplan i Stockholm, och på söndag avslutas serien med hemmamatch mot OV Helsingborg. I dessa båda matcher kommer man att få klara sig utan sin superstjärna Zoran Roganovic.

Zoran sätter sig nämligen idag på ett flyg med destination Doha i Qatar. Utan att känna till några detaljer så tror jag att H43 med säkrat elitseriekontrakt tar tillfället i akt att låna ut Zoran till den penningstinna ligan i Qatar. Man sparar då lite pengar när man under en begränsad tid inte behöver betala ut lön till Zoran samtidigt som Zoran säkrar sin ekonomiska framtid med vad man får förmoda är ett lukurativt korttidskontrakt.

Detta känns som ett helt riktigt beslut om ni frågar om. Det är en win-win situation för bägge parter. H43 sparar pengar. Zoran tjänar extra pengar. Desstuom är det väl värt en spelare som varit klubben trogen på det sättet Zoran varit att få uppleva ett litet äventyr.

Hur länge Zoran stannar i Qatar vet jag inte, men jag kan tänka mig att han är åter framåt sommaren och den så viktiga uppbyggnadsträningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0