Fahrudin kvar ytterliggare två år

I min genomgång av spelare som saknar kontrakt inför kommande säsong missade jag tydligen helt Fahrudin Zaimovic. En besökare till mig hade däremot koll på läget och påpekade att även Fahrudin saknade kontrakt. Jag tyckte att jag hade gjort min research ordentligt, men tydligen missade jag lite här.

Hur som helst så blir Fahrudin nu kvar ändå. Han och klubben har kommit överens om en kontraktsförlängning på ytterliggare två år. En väldigt trevlig nyhet kring en av den gångna säsongens absolut bästa spelare.

Fahrudin kom kanske inte riktigt till sin fulla rätt förra säsongen när H43 låg i elitserien under Thomas Westerlunds ledning. Han glimtade till bitvis, men rollen som spelfördelande mittnia kändes aldrig direkt som klippt och skuren för Fahrudin. Då har det fungerat betydligt bättre för honom som vänsternia.

Under "Kos" ledning denna säsongen har Fahrudin vuxit ut till en av lagets viktigaste spelare. I synnerhet under våren när Joakim Bååk har saknats har Fahrudin inte sällan gått ifrån matcherna med en blomsterkvast i handen som pris för matchens bästa spelare.

Personligen har jag alltid haft ett gott öga till Fahrudin, enda sedan den tiden han spelade i IFK Ystad. Jag känner mig uppriktigt glad att han blir kvar i H43 ytterliggare en tid, och jag hoppas att han kan ta ytterliggare ett steg i sin utveckling och vara lika bra mot elitseriemotstånd som han i år varit mot allsvenskt motstånd!

Kommentarer
Postat av: H43are

Tror han har skrivit ett 1+1

2013-03-22 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0