Dags att sätta punkt

En enda akt återstår av säsongen 2012/2013 för H43:s herrar. OV Helsingborg kommer på besök i arenan imorgon 17.00. Ett OV som kämpar för att ta en kvalserieplats. Så även om matchen inte betyder något för H43 så är det i högsta grad en intressant match. Desstuom tycker jag att det vore lämpligt att avsluta en säsong som inneburit succé på bästa sätt, med en seger.
 
Efter matchen finns chansen att fira återtåget till elitserien. Mat, dryck och mingel med spelarna i arenans resturang. Ett trevligt initiativ från klubben, så varför inte ta chansen till lite trevligt söndagsmingel.
 
Morgondagens match kan också innebära det sista framträdandet i H43-tröjan för vissa spelare. I skrivande stund saknar en handfull spelare kontrakt inför nästa säsong. Nebojsa Simic, Philip Ståhl, Nemanja Cvetinovic, Adam Sandgren och Martin Karlsson och möjligen någon spelare till som jag kan ha missat är alla spelare vars framtid i H43 är oviss. Förhandlingar kommer säkert att äga rum, men någon av dessa spelare gör förmodligen sin sista match i klubben imorgon.
 
Sen kan jag avslöja att det redan jobbas för fullt med truppen inför nästa säsong. Och indikationer jag fått talar om att klubben redan inom kort kan avslöja ett första nyförvärv. Håll ögonen öppna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0