Dags att ta nya tag

Har inlett det nya året med tre veckors total bloggtorka. Knappast något jag hade för avsikt att göra, men har inte riktigt haft motivation och ork att skriva. Att H43 har uppehåll i allsvenskan är givetvis en av anledningarna men personligen känner jag att det snart får vara slut på bortförklaringar till att jag inte bloggar mer, eller också kanske bloggen börjar lida mot sitt slut. Jag kommer inte att sluta blogga mitt under pågående säsong, men sen ska jag nog ta mig en funderare hur jag ska ha det. Kan jag inte göra det bättre än vad jag gör nu så är det kanske lika bra att låta bli.

Vi befinner oss hur som helst mitt i en pågående vm-turnering. En turnering som också är anledningen till H43:s uppehåll i allsvenskan. Zoran Roganovic och Nebojsa Simic har spelat vm med sitt Montenegro, men tyvärr för de båda helt utan segrar. Tråkigt givetvis, men jag hoppas ändå att dem har kunnat njuta av att vara del av en vm-turnering. Och när de kommer hem till H43 så är det dags att hoppa på segertåget igen.

Vm har annars kännts ganska avslaget för egen del. Givetvis till stora delar på grund av att sverige inte deltar. Men kanske också lite grann för att Tv4 som har rättigheterna slaktar handbollen genom att med få undantag lägga matcherna i kanaler eller på webben där du måste betala för att se dessa. Tomas Axnér som är expert på Tv4 fösvarar kanalens beteende på twitter. Axnér som annars är mycket snabb till att framföra besk kritik mot media som inte ger handbollen det utrymme man förtjänar, kanske inte minst när det gäller sydsvenskan.. Känns som lite dubbelmoral och att sitta på två stolar.

Sidan om vm pågår faktiskt allsvenskan för fullt för alla lag utom H43. I kraft av fler spelade matcher så närmar sig de andra lagen H43. Och jag trodde nog att OV Helsingborg skulle kunna ta över serieledningen för en kort period. Men så kom en ganska oväntad förlust på hemmaplan mot Hästö igår. Och kanske innebär den förlusten att OV:s mikroskopiska chans att skaka H43 och närma sig dem försvann.

Nästa tisdag är det äntligen dags för H43:s herrar att dra på sig matchstället igen när man möter Lindesberg på bortaplan. Under uppehållet har man redan spelat en träningsmatch mot Malmö och på onsdag möter man IFK Kristianstad i Fof Arena. Hade varit roligt att se hur H43 står sig mot elitseriemotstånd men tyvärr hindrar mitt arbeta mig från att se matchen.
Matchen mot HK Malmö vann faktiskt H43, men då båda lagen enligt rapporter ska ha vilat en hel del spelare är det en seger som är svår att värdera.

Kommentarer
Postat av: Bigge

Kom igen Oskar, vi är många som skulle sakna dig.
Med tanke på att vår hemsida är mindre bra så vore det tråkigt om detta forum försvann.

2013-01-21 @ 13:40:23
Postat av: Anders

Dags för H43 att fokusera på sina egna kommande matcher och inte snegla på de närmaste konkurrenternas resultat medan man själv har uppehåll. Hästö med nye välmeriterade tränaren Magnus Andersson sticker ut hakan och säger att man skall vinna alla resterande matcherna. Som bekant var det mot Hästö som H43 var så nära som man kan komma att förlora matchen på hemmaplan i Arenan.

2013-01-21 @ 19:05:29
Postat av: Anders

Någon som vet varför Joakim Bååk inte var med träningsmatchen mot Kristianstad?

2013-01-24 @ 19:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0