Fyll sektion A

H43 Lunds herrar tar ikväll emot nykomlingen Alstermo från smålands mörkaste skogar. En allsvensk nykomling som åtminstone till och från visat överraskande starkt spel. Men H43 ska givetvis med rätt inställning vinna den här matchen. Seriesegern kommer allt närmare, och då övriga toppkonkurrenter förlorar lite matcher här och där är laget troligtvis bara enstaka matcher bort från ett säkrat elitserieavancemang. Men det förutsätter givetvis att man inte blir för nonchalanta i sin inställning. Då kommer årets första förlust som ett brev på posten.
 
Joakim Bååk är borta för resten av säsongen med sitt nyckelbensbrott. Tråkigt för honom givetvis. Men inte minst Fahrudin Zaimovic har tackat för det ökade förtroendet och senast mot Varberg var han kanske lagets bästa spelare. Även Philip Ståhl är ett frågetecken då han hittills inte spelat något sedan vm-uppehållet. Det återstår att se när han är tillbaka.
 
Spelarna i laget har verkligen gjort sitt bästa för att glädja oss supportrar den här säsongen. Efter flera säsongers bottenstrid i elitserien har det varit skoj att få känna medgång och glädjas åt en segerrad som sällan skådats på den här nivån i Sverige. Någonstans känns det som om det börjar bli dags för oss supportrar att bjuda tillbaka. Allsvenskans bästa lag förtjänar den bästa stämmningen och det bästa stödet på läktaren.
 
Därför vill jag framhålla en uppmaning som kom i kommentarsältet på mitt förra inlägg från signaturen "Bigge", en av mina allra trognaste läsare skulle jag tro. "Bigge" uppmanar samtliga som vill klappa och tjoa, och ge laget ett härligt stöd att sätta sig på sektion A i arenan så att man tillsammans kan skapa en fin ljudkuliss och bra stämmning på läktaren. Dessvärre är jag själv förhindrad att gå på kvällens match då jag jobbar. Och just därför vill jag uppmana alla mina läsare att följa "Bigges" uppmaning. Supportrar som sitter utspridda och klappar och tjoar skapar ingen hög stämning, men tillsammans kan vi göra det riktigt bra!
 
Färs & Frosta Sparbank Arena klockan 19.00 är det som gäller. KÖR HÅRT!

Kommentarer
Postat av: Bigge

Det blev ingen direkt effekt av uppmaningen att sätta sig på sektion A.
Men vi ger oss inte.
Vårt lag är värt en betydligt mer högljudd publik.
Ni som sitter på sektion E och F och klappar bra.
Flytta över till oss på sektion A så kan vi höja temperaturen i hallen.
Det kommer att behövas när IFK kommer nästa säsong.

2013-02-14 @ 09:56:35
Postat av: Anders

På söndag blir det ett annat motstånd då ett av topplagen, nämligen Tumba, kommer på besök. Då är det fullt fokus som gäller matchen igenom, tror inte man har råd att bjuda in motståndarlaget på samma sätt som man gjort mot lagen i det nedre tabellskiktet.

2013-02-15 @ 08:36:14
Postat av: Den blåe

Tyvärr blev den matchen den andra hemmamatchen för säsongen som jag missade, annars hade jag mer än gärna satt mig på sektion A och hjälpt till. Jag kommer givetvis på onsdag mot Tumba!
Sen har jag en tid varit i kontakt med Niklas Nilsson (ordf.) och önskat en bussresa till Ystad på onsdag den 20:de. Detta har fått gensvar och information ska komma ut snart angående detta.
Två väldigt viktiga och förhoppningsvis roligare matcher väntar och dessa kan man bara inte missa! Därför hoppas jag att ni som vill och kan ta er till Ystad gör så med H43:s buss så att vi fyller den och på så sätt inte riskerar att den blir inställd!

2013-02-15 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0