Frågetecken

Sedan mitt senaste inlägg har H43 spelat ytterliggare en träningsmatch då man i fredagskväll tog emot Hk Malmö hemma i arenan. Om insatserna mot tippade topplagen Lugi och Kristianstad lovade gott så innebar insatsen mot Malmö betydligt fler frågetecken än utropstecken. 24-34 blev resultatet, och detta mot ett lag som jag hoppas att H43 kan ha bakom sig när serien väl är igång.
 
Nu är träningsmatcher alltid träningsmatcher. Och efter en stark insats av H43 är jag alltid noga med att poängtera att man inte ska sväva iväg och dra alltför starka slutsatser efter en träningsmatch. Då måste rimligen detsamma gälla efter en svag insats.
 
Jag var dessvärre inte på plats och såg matchen. Men vissa kommentarer på twitter under fredagskvällen gjorde gällande en något taskig inställning. Om så är fallet är det något bedrövligt. Visst måste man ha förståelse för att motivationen kanske inte är på topp en fredagskväll i början av augusti i en match som inte gäller något. Men det är lika för alla, och det är nu man har chansen att träna ihop laget i matchsituationer. Som man tränar spelar man är en gammal sanning, och om man går på halvfart under försäsongen är det inte helt enkelt att bara höja sig ett par nivåer när det väl gäller.
 
Härnäst väntar IFK Ystad i en träningsmatch på torsdag. Mot allsvenskt motstånd ska H43 vara bättre, och allt annat än en klar seger kommer bara att öka antalet frågetecken kring H43:s slagstyrka. En kul grej med matchen på torsdag är att den spelas i Staffanstorp. Detta är ett alldeles utmärkt sätt att öka sitt marknadsvärde i kommunerna utanför Lund. Staffanstorpsborna är ganska svältfödda på bra handboll, och en träningsmatch med ett elitserielag kan möjligen öka intresset och locka en och annan supporter till Fof Arena under säsongen.
 
Till sist vill jag bara säga att jag är väl medveten om att uppdateringstakten på bloggen för närvarande inte är speciellt hög. Och detta när säsongen trots allt närmar sig ganska fort. Men det är idag på dagen tre veckor sedan jag blev pappa till en liten dotter, och liksom när min son kom till världen för dryga två år sedan så står allt annat i skuggan för ett tag. Blogga kommar jag att göra när jag har tid och lust, så ni får nöja er med vad ni får för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0