Nu är det dags

Imorgon 19.00 i Idrottens hus i Helsingborg inleds det som vi hoppas blir resan tillbaka till elitserien för H43:s del. Man gör det mot OV Helsingborg som åtminstone på pappret får ses som en toppkonkurrent till H43. Man gör det utan sin superstjärna Zoran Roganovic som alldeles nyligen tagit av gipset på vänsterhanden, och man gör det utan Simon Nyberg som jag tror lider av ryggproblem.

H43 har ett till stora delar nytt lag. Försäsongen har väl bjudit på fler förluster än segrar, men det betyder väldigt lite när domarna blåser till avkast imorgon. Det är nu det är upp till bevis. Har man fått ihop laget, har man hittat ett vägvinnande spel. Svaren på de frågarna har vi ca. 20.30 på onsdagskvällen.

OV Helsingborg tränas av Ola Månsson, och bland spelarna märks bland annat H43 bekantingarna Johannes Sandgren och Olof Ask. Men även Fredrik Wahlström är känd för lundapubliken sedan hans korta tid i Lugi. Elitserierutin finnes således och H43 möter defenitivt ett bra lag imorgon, och dessutom på bortaplan. Varning utfärdas alltså. H43 må vara favoriter i allsvenskan. Men att man ska vara storfavorit i varje match oavsett motstånd är något helt annat.

I H43 vill jag se ett inspirerat försvarspel, och gärna att någon av målvakterna täpper till truten på mig som anser att målvaktsidan är osäker. Framåt vill jag framförallt se ett lagspel där man inte är allt för beroende av enskilda spelare, och där man utnyttjar såväl kanter som linjespelare på ett utmärkt sätt. Ska jag lyfta fram någon som jag hoppas på individuellt så får det bli Nemanja Cvetinovic. Det är dags att leverera och visa att lovorden kring honom är berättigade!

KOM IGEN H43, NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0