Dags att ladda om

Den sköna premiärsegern mot OV Helsingborg igår får man inte chansen att njuta av speciellt länge. Redan imorgon väntar nästa match för H43:s herrar när Ricoh Hk kommer på besök till Fof Arena. Hemmapremiär således med möjlighet för lundaborna att se H43 på hemmaplan klockan 19.00 en fredagskväll.

Morgondagens motståndare blir en helt ny bekantskap för mig. Ricoh Hk är nykomlingar i allsvenskan och ett lag jag i princip inte vet något alls om. Det enda jag egentligen vet är att man har föredetta förbundskapten Ingemar Linell som sportchef. Att då spekulera kring motståndet här blir mest löjligt.

Istället får jag fokusera på H43. Jag tycker laget stod för en fullt godkänd insats igår. Men med ett dygns distans till det hela inser jag nu också att en hel del faktiskt behöver bli bättre. Avsaknaden av ett fungerande samarbete mellan niometersspelarna och linjespelarna var jag inne på redan igår. Utan ett rejält hot från mittsex kommer utrymmet efterhand att bli allt mindre för niometersspelarna. Dessutom saknade H43 igår ett vägvinnande kontringspel. Detta trots en storspelande Nebojsa Simic i målet. Målvaktsräddningar skapar per automatik kontringslägen.

H43 fick också en hel del utvisningar med sig igår. Spelet 6 mot 5, 6 mot 4 och till med 6 mot 3 en kort stund lämnade ganska mycket övrigt att önska. I jämna matcher mot bra motstånd kan utvisningspelet bli direkt avgörande.

Många spelare var duktiga igår, men precis som "Bigge" påpekade i en kommentar till mitt senaste inlägg så var det också många som inte hade dagen. Främst tänker jag på Nemanja Cvetinovic. Visst, han jag gör alltid ett gediget och bra försvarsarbete. Men i mina ögon är Nemanja värvad också, om inte främst för att vara att vasst anfallsvapen på sin vänsterkant. Igår vill jag påstå att han till och med var på gränsen till dålig offensivt. Nemanja måste lyfta sig om han ska rättfärdiga alla lovord han fick i samband med värvningen till H43.

Men nog med gnäll. H43 har tagit två poäng av två möjliga. Gott så! Morgondagens motstånd är kanske inte det häftigaste, men jag hoppas att lundapubliken imorgon tar chansen att ta en första titt på det lag som ska ta H43 tillbaka till elitserien. Jag har redan tidigare beskrivit den goda stämningen som rådde bland oss H43:are i Helsingborg igår. Låt oss ta med den hem, och med hjälp av fler skapa en härlig atmosfär i Fof Arena när H43 spelar handboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0