Toppmöte

Till att börja med vill jag beklaga att den här bloggen nuförtiden inte alls uppdateras i samma takt som förr. Jag är väl medveten om det och hade önskat att jag kunde lova bättring här på rak arm. Men i dagsläget sätter såväl jobb som livet som småbarnsförälder käppar i hjulet. Det är helt enkelt svårt att få tiden att räcka till. Jag hoppas dock att ni även i fortsättningen finner det jag skriver läsvärt, och att bloggen har en framtid i H43, och handbollskretsar.

För H43 väntar imorgon söndag resa till Tumba för ett toppmöte. Serieledande H43 ska möta tredjeplacerade Caperiotumba. Två lag som förra året spelade i elitserien och som inför årets allsvenska båda två fanns med i toppdiskusionerna har alltså så här långt motsvarat förväntningarna, kanske inte utan problem men i alla fall.

H43 kommer obesegrade till morgondagens match. Man leder allsvenskan på maximala 10 poäng. Men senaste matchen mot Hästö gav en tydlig indikation på att det inte finns några lätta matcher i allsvenskan. Ett Hästö som än så länge krigar i botten på tabellen ledde länge och väl matchen och var nog i ärlighetens namn värda åtminstone en poäng mot ett H43 som för dagen underpresterade åtminstone anfallsmässigt.

Caperiotumba mötte senast Norrtäljelaget Rimbo och åkte något överraskande på sin första förlust. Rimbo som veckan före släppt in 37 mål mot H43 fick ordning på sitt försvar och tog en meriterande seger.
Tumba har ganska stora delar kvar av sin trupp från fjolårets elitseriesatsning, och således finns mycket handbollskunnande i laget. Duktige skytten Viktor Skillhammar bör hållas ett extra öga på.

H43 har de senaste matcherna saknat kantspelarna Simon Nyberg och Hampus Olsson. I bägge fallen rör det sig om skadeproblem utan att kunna vara mer specifik än så. Men jag erfar också att comebacken närmar sig för de båda.

För första gången denna säsongen är kanske inte favoritskapet jättestort för H43. Ett Caperiotumba som inlett allsvenskan ganska förtroendeingivande ska kanske till och med ses som favoriter på sin hemmaplan. Men om H43 rättar till det som var mindre bra senast mot Hästö, och åker upp med rätt inställning så ska en seger vara klart möjlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0