H43 ångar på

Kände mig förmodligen som H43:s sämste supporter ett tag igår när det helt plötsligt gick upp för mig att H43 hade match mot Kroppskultur i Uddevalla. Något som jag helt missat. I och för sig förändrade det inte så mycket då jag inte hade några funderingar på att ta mig till Uddevalla ändå. Men jag skulle tro att det är första gången på fem år eller något som jag inte har stenkoll på när H43 spelar. Och som en god supporter känns det som att man bör ha koll på när favoritlaget spelar.

Med eller utan mitt supporterskap och stöd så imponerar H43 rejält i allsvenskan för tillfället. Efter en något tveksam start på matchen igår där Kroppskultur ett tag ledde med 9-7 så var det sen H43 för hela slanten. De sista 11 minuterna i första halvlek vinner H43 med 9-2, och sen har man bra kontroll på händelserna.

Med två månader kvar till jul så firade Fahrudin Zaimovic något som kan liknas vid tidig julafton. 8 mål till slut och bäste H43-målskytt. Duktig lär också Nebojsa Simic varit, som med hjälp av försvaret såg till att H43 inte släppte in mer än 21 mål.

Knappa tredjedelen av allsvenskan är nu spelad, och H43 vet ännu inte hur det är att förlora i allsvenskan. Känslan är dessutom att spelet sitter allt bättre och varje seger som kommer är mer övertygande än den förra. Samtidigt säger ett gammalt ordspråk inom idrotten att ju fler segrar man har, desto närmare en förlust kommer man. Och för H43:s del gäller det att inte sväva iväg och tro att varje match är vunnen på förhand.

Nu väntar ett drygt två veckor långt speluppehåll för H43 innan Lindesberg kommer på besök till Fof Arena den 11:e November. Under tiden ska Zoran Roganovic och Nebojsa Simic på em-kval med Montenegro. En landslagssamling som säkerligen är ett skönt avbrott i vardagen och som ger spelarna en möjlighet att komma in i ett lite högre tempo än det som gäller i allsvenskan. Lyckas de sedan ta med tempot hem till H43:s träningar kan H43 dra nytta av de bägges landslagsäventyr.

För egen del ska jag ikväll känna en doft av elitserien igen för första gången sedan H43 åkte ur. Lugi-Skövde gäller i Fof Arena ikväll. Ska bli intressant att se hur stor kontrasten är mellan allsvenskan och elitserien.

Kommentarer
Postat av: Anders

Anser att Fahrudin har mycket stor inneboende kapacitet om han bara vågar. Lite ligger nog i hans psyke att bli tveksam om han missat ett skott. Roligt att det sprids på målskyttet så att det bara inte är Bååk och Gertssson som alltid ligger i topp. Önska kunde man också att kantspelet såväl som kontringsspelet kan förbättras och spelet i numerärt överläge.

2012-10-26 @ 12:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0