Zoran Roganovic kvar i H43

Så kom då beslutet som väl mer eller mindre hela handbollsverige har väntat på. Zoran Roganovic tackar nej till såväl Kristianstad som Lugi och alla andra intressenter och väljer att följa med H43 ner i allsvenskan. Även om jag står fast vid min åsikt i mitt förra blogginlägg att jag inte är säker på att detta är det bästa för klubben i nuvarande situation så är det på väldigt många sätt glädjande.

Zoran Roganovic är ett unikum i dagens idrott. När pengar och karriär på de flesta håll betyder allt så har Zoran Roganovic snart varit H43 trogen i 10 år. Zoran väljer familjen, vilket han i och för sig inte är ensam om, och följer sitt hjärta. Ett hjärta som slår hårdare för sin klubb än något annat i hela handbollsverige!

Zorans val att stanna indikerar att H43 har något bra på gång. Han säger sig själv vilja spela 3-4 år till och jag tror knappast att han ser 3-4 år i allsvenskan framför sig. Med andra ord är det troligt att klubben presenterat en trovärdig plan för Zoran där man satsar på en så snar återkomst som möjligt till elitserien. Och Zorans närvaro i klubben lär knappast försämra möjligheten att locka fler starka namn till laget.

Det som glädjer mig lite extra i sammanhanget är hur Zoran fokuserar på hela klubben med dess ungdomsverksamhet inkluderat. Zoran vill alltså vara med på en resa där klubben byggs upp även långsiktigt, med en ungdomsverksamhet som i framtiden ger avkastning till a-laget.

Rekryteringen av Veroljub Kosovac som tränare blev troligen av ganska avgörande betydelse när Zoran bestämde sig för att stanna. "Kos" hade stor del i värvningen av Zoran när han en gång kom till H43. Och såväl "Kos" som Zoran är två riktigt starka namn som ska leda H43:s väg tillbaka. I första hand till elitserien. Men någonstans känner jag att om rätt beslut tas framöver, finns förutsättningar för att H43 på sikt kan ta sig upp i sverigetoppen igen!

Slutligen kan man konstatera att den kanske bäste handbollspelaren i sverige nästa år kommer att spela i allsvenskan. Då gäller det bara att njuta så mycket som möjligt alla H43-fans!

Kommentarer
Postat av: Johan

Kul för H43, tror han hade platsat riktigt bra i IFK.

Däremot tror jag nog att han fick ett riktigt bra erbjudande från H43 för att stanna...

Vi håller tummarna inför nästa sässong, så att ni kommer upp igen. Det var alltid spännande möten mellan IFK och H43.

2012-05-11 @ 02:31:38
Postat av: Bigge

Tycker det är härligt att Zoran är kavr, han är en del av H43s själ.

Skulle kännas mycket konstigt att se honom i ett annat lags tröja.

Han är en förebild både för vuxna och barn.

2012-05-12 @ 11:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0