Vinrött blir blått

Efter att Linus Persson, Nemanja Milosevic och senast Espen Christensen lämnat H43 för Lugi de senaste åren känns det faktiskt ganska skönt att kunna säga välkommen till Joakim Bååk och Simon Nyberg.

De båda har i dagarna skrivit på för H43 och kommer således att vara med på resan tillbaka mot elitserien. Förutsättningarna är något olika då Joakim Bååk får ses som mer etablerad elitspelare än Simon Nyberg. Men gemensamt är att jag tror båda ser sin chans att börja om, få mer ansvar, chans till ökad speltid plus att dem får vara med på en nystart som görs i H43.

Att H43 lyckas knyta unga hungriga och etablerade elitspelare till sig är ytterliggare ett tecken på att man är på rätt väg. Årets "silly season" har bjudit på oss H43:are på fler positiva nyheter än de senaste tre åren gemensamt. Och någonstans började alltsammans med att få Veroljub Kosovac som ny tränare. Utan honom tror jag knappast att Zoran stannat kvar, jag tror inte Christoffer Geissler kommit tillbaka till klubben och då hade knappast heller Joakim Bååk anslutit.

Allt mer klarnar kring H43:s herrtrupp. Men ännu kvarstår ett par frågetecken. Vad som tillexempel händer med Petter Strömberg lägger jag ner att gissa om. Jag nåddes själv av uppgiften att han hade ett erbjudande från H43 som han tackade ja till när kontraktet han skrivit med Lindesberg revs. Men kommentarer på min blogg talar nu om något annat. Och kanske är det så att Petter trodde han hade ett erbjudande stående hos H43, men att hans tåg gick när han först skrev på för Lindesberg.

På mittsex talas det istället om Jacob Anderberg och Daniel Bygdemark, senast från VästerIrsta respektive Trelleborg. Måste erkänna att jag känner till spelarna allt för dåligt för att uttala mig ingående om dem. Men jag tror att Jacob Anderberg har sina styrkor i defensiven medan Daniel Bygdemark har sina i offensiven. Kanske utesluter den ena spelaren inte den andra.

Med en namnteckning på ett kontrakt från någon av nämnda herrar på mittsex så återstår för H43:s del att hitta en målvakt och kanske ett komplement till Pavle Karacic på högersex. Framförallt en målvakt är väl vad som krävs för att H43:s trupp ska kännas komplett nog för att få bära favoritskapet till seriesegern i allsvenskan. För det får vi nog tänka oss att man kommer att få göra. Inte mig emot. Som supporter kan det faktiskt vara trevligare att få uppleva toppstrid i allsvenskan än ytterliggare en bottenstrid i elitserien!

Kommentarer
Postat av: Guran

Petter skrev på för Lindesberg p.g.a att H43 gjorde sig oanträffbara.

2012-05-31 @ 20:02:08
Postat av: Charles

Anderberg klar.

2012-05-31 @ 20:03:37
Postat av: Mitt6

Grattis H43 till Jacob Andeberg och Simon Nyberg. Förstår faktiskt att Petter inte får förlängt då Jacob i mina ögon är en bättre spelare, framförallt bakåt.

2012-05-31 @ 20:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0