Fler förändringar

I mitt förra inlägg skrev jag om att Espen Christensen och Kalle Björkman lämnar H43. Något dem uppenbarligen inte är ensamma om. Information till mig gör gällande att fler lämnar och jag har också fått bekräftat de rykte jag hörde om att Fredrik Creutz gjort bort sig ytterliggare en gång. Ett oerhört upprörande beteende av en spelare som verkligen fått en andra chans av klubben.

Vidare kommer Petter Strömberg att lämna klubben. Ny klubbadress blir vad jag erfar Lindesberg. Känner mig lite kluven kring beskedet att just Petter lämnar. Han fungerade den gångna säsongen som navet i försvaret och gjorde dessutom ett par riktigt fina insatser som lovade gott inför framtiden. Men däremellan var han också riktigt dålig och uppvisade inte heller alltid den bästa attityden på planen.

Johannes Sandgren kommer inte heller han att spela i H43 nästa säsong. I hans fall känner jag dock inte till någon ny klubbadress. Johannes har under sina fyra säsonger i H43 varit en mycket lovande niometerspelare som tyvärr aldrig riktigt blommat ut. Bra matcher har varvats med alltför många dåliga insatser.

Dessutom söker Christoffer Fors ny arbetsgivare på andra sidan sundet, alltså i Danmark. Christoffer vill spela på högre nivå än allsvenskan och ska ha gjort rätt klart att han inte vill spela i H43 längre. Hur Christoffer ställer sig till spel i H43 om alla försök att hitta ny arbetsgivare går bet nu när Fredrik Creutz är borta ur bilden kan man givetvis spekulera fritt om. Men redan i samband med kraftsamlingen i vintras när jag samtalade med Christoffer lät det på honom som om det är elitserien eller liknande nivå som gäller!

Känner tyvärr inte till några rykten om specifika nyförvärv på ingång. Men till Skånska Dagbladet säger Börje Fennhagen att två nya spelare inom kort ska vara klara för klubben. Några namn avslöjas dock inte förrän kontrakten är påskrivna och klara.

Det händer med andra ord en hel del nu när det gäller H43. Men i alla fall jag väntar mycket otåligt på att få ett eller flera nyförvärv presenterade!

Kommentarer
Postat av: Silly S.

Rykten placerar Simon Nyberg och Joakim Bååk (båda från lugi) i H43. Lägg sedan till Giorgio Jancevski, Målvakt från Trelleborg.



Vad säger du om det?

2012-05-20 @ 18:02:55
Postat av: Oskar

Om ryktena stämmer så låter det som riktigt bra nyförvärv. Och framförallt lämpliga nyförvärv. Spelare som kan växa med mycket speltid under en säsong i allsvenskan!

2012-05-20 @ 21:12:54
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Insatt

Petter och Lindesberg har enligt ryktet brutit det påskrivna kontraktet. Kanske kan vara läge att prata med honom igen?

2012-05-21 @ 13:54:51
Postat av: Ronny

Och varför tror du att klubben skulle vara intresserad av en spelare som redan lämnat klubben för ett annat allsvenskt låg inför säsongen?

2012-05-22 @ 08:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0