Pinsamt

H43 skämmer tyvärr ut sig rejält när man på onsdagskvällen förlorar hemmamatchen mot Hammarby med 23-38. Framförallt första halvleken som slutar 8-22 handlar om total förnedring. Det här var så långt ifrån stolthet och heder som jag skrev om i mitt inlägg inför matchen.

Det är en sak att H43 inte hade något att spela för. Det är fullt förståeligt att fokus ligger på den kommande kvalserien och att man vilar spelare med småskavanker. Med de förutsättningarna hade jag kunnat köpa att Hammarby till slut stod som segrare med ett par mål. Men 23-38 mot elitseriejumbon är fan inte okej på något sätt. Det hade inte varit okej ens om motståndet hetat Guif eller Sävehof. Och någonstans har jag full förståelse för de Tumbaspelare, ledare och supportrar som är oerhört besvikna över H43:s bleka insats, som troligen leder till att Hammarby nu får kvala på Tumbas bekostnad.

För H43:s egen del var det defenitivt inte en sådan här insats man vill plocka med sig in i kvalserien. Och i synnerhet inte mot vad som troligen blir en kvalseriekollega. Möjligheten att skaffa sig ett psykologiskt övertag på Hammarby förbyttes till något helt annat.

Det får inte lov att bli så här dåligt på den här nivån. Det måste man givetvis prata om i laget och förhindra att det händer igen. Dessutom är det bråttom. En enda sådan här insats i kvalserien kan få ödesdigra konsekvenser.

Jag nöjer mig med det ikväll. Jag känner lika lite för att blogga just nu som H43 rimligen kände för att spela handboll tidigare ikväll!


Kommentarer
Postat av: einstein

Man behöver inte vara einstein för att konstatera att det självklart är en ledarfråga om killarna inte är motiverade. De signaler som skickas från ledarna fångas upp av spelarna! Så är det och har alltid varit!

Därför, om man ställer över spelare, så har man sagt att man skiter i matchen och då skiter spelarna i matchen. Om man istället sagt att denna match är skitviktig för att skapa respekt inför kvalet, då hade spelarna tagit i!!

2012-03-16 @ 08:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0