Match mot Hk Malmö

Bortamatch mot Hk Malmö är vad som gäller för H43 ikväll. En match mot ett av vårens formstarkaste lag som för H43:s del inte betyder särskilt mycket. Malmö kan däremot mer eller mindre säkra en slutspelsplats vid seger ikväll. Med de förutsättningarna ger jag inte H43 särskilt stora chanser att överraska. Det handlar istället mest om att förbereda sig inför kvalserien på bästa sätt, ge alla spelare speltid och hitta ett spel som fungerar. Dock hoppas jag verkligen att spelarna ändå ger allt när domarna väl blåser till spel.

H43 får tillbaka Fahrudin Zaimovic som varit avstängd två matcher vilket givetvis ökar alternativen på nio meter. Tycker faktiskt att Fahrudin varit en av lagets bättre spelare efter em-uppehållet och han kommer att få en viktig roll i den kommande kvalserien. Jens Eriksson lär vila ikväll av en för mig okänd anledning, och vad jag har hört har Fredrik Creutz fortsatta problem med ett knä.

Skrev efter matchen mot Drott att jag var oroad över målvaktsituationen då jag tyckte Espen läckte lite mycket. Rent statistiskt får jag ta tillbaka det uttalandet då Espen faktiskt landade på 19 räddningar och 37% mot Drott vilket givetvis är godkänt. Jag vidhåller dock att han släppte in vissa skott som han ska ta. Men kanske är det inte helt lätt att vara på tårna hela tiden när försvaret tillåter Drott att avlossa över 50 skott mot Espen under matchen. Oavsett vilket så måste H43 få ordning på defensiven. Jag tjatar om detta i vart och varannat inlägg snart, men det går inte att blunda för fakta. 

Med match i Malmö borde man givetvis som H43 supporter vara på plats. Men på grund av matchens mindre betydelsefulla karaktär väljer jag ikväll att prioritera familjelivet. För H43 väntar viktigare matcher längre fram där mitt stöd i högre grad behövs, och då väljer jag att lägga krutet där. Och ja, jag är medveten om min dubbelmoral då jag ofta påpekar i den här bloggen vikten av att alltid stötta sitt lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0