H43 All Star Team

Handbollen går nu in i vad som skulle kunna liknas för en semesterperiod. De allra flesta spelare får ett avbrott i försäsongsträningen för lite semester. Eller i ärlighetens namn är det nu dags att sköta träningen på egen hand ett tag.
Silly Season pågår förvisso fortfarande, men nog känns det som om även Silly Season går på sparlåga.

För att hålla grytan något sånär kokande under sommaren tänkte jag med början här utse mitt eget All Star Team bestånde av spelare som representerat H43 de senaste 15-20 åren. Att jag väljer just den tidsrymden har mest att göra med att det är så långt som mitt eget minne sträcker sig, innan dess var jag allt för ung för att komma ihåg.

Serien kommer att bestå av åtta delar då jag utöver varje position även kommer att ta med försvarare som en egen kategori. Ni som läser är mer en välkommna med åsikter och namn ni själva tycker borde finnas med, men jag kommer inte att ändra mitt All Star Team i efterhand bara för att ett intressant namn dyker upp.

Varje postion kommer att innehålla två spelare. En som är tänkt i en första uppställning, och en reserv.

Här och nu tänkte jag börja med Målvakterna:

Jesper Larsson tar platsen här. En målvakt man älskar att ha i sitt eget lag, men hatar att se i motståndarkassen. En temperamentsfull målvakt med vinnarskallen som främsta kvalité. Efter många år i Tyskland vände han hem till Sverige och hanmnade då i H43. En mycket starkt bidragande orsak till framgångarna säsongen 2007-2008

Reserv blir faktiskt Espen Christensen som de två senaste säsongerna varit en av H43:s absolut bästa spelare. Har vid flera tillfällen "tokstängt" målet och iklätt sig matchvinnarkostymen. För ojämn dock för att på allvar aspirera på förstaplatsen i mitt All Star Team.

Kommentarer
Postat av: Charles

Nog borde väl Putte Åswärd vara med istället för Espen? Till och med Henrik Löfberg och Sinisa hade gått före i mitt All-star.

2012-06-27 @ 10:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0