H43 All Star Team - Högersex

Då sommaren går fort så får jag nog öka tempot med min All Star Team-serie om jag ska hinna färdigt innan försäsong och träningsmatcher tar vid på allvar. Nu har turen kommer till högerkanten.

För mig är Tomas Axnér ett ganska självklart val här. När han valde att vända hem till sverige och H43 lämnade han tyska bundesliga som en av ligans bästa högersexor. Och givetvis tillförde han spetskompetens till H43 och var under flera säsonger efter hemkomsten en av elitseriens absolut bästa högersexor.

Kanske spelade han två år för mycket. En sargad kropp gjorde att han inte kunde göra sig själv rättvisa fullt ut de två sista säsongerna, men dessförinnan fick vi se prov på mål från alla möjliga och omöjliga vinklar. Oerhört nyttig i kontringspelet och en mästare på bollstölder som ingen annan kom i närheten av!

Platsen bakom Tomas Axnér får Lasse Eklöv. Lasse tillhörde kärnan av det lag som tog H43 upp i elitserien på våren år 2000. Därefter hann han också med ett par fina elitseriesäsonger innan han lämnade klubben för andra utmaningar. Duktig såväl från kanten som lite inåt i banan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0