Så länge det finns hopp

Kraftsamlingen är i full gång och än en gång vill jag uppmana till ett besök på H43:s hemsida, www.h43lund.se Klicka där på den blå texten "Kraftsamling för H43 Lund" i överkant på sidan, läs texten och klicka sedan vidare till formuläret där det är möjligt att bidraga.

Det som gäller är alltså.
1. 850 000 kronor som måste in kortsiktigt för att klara elitlicensen. Dessa ska fås in genom bidrag från såväl sponsorer som privatpersoner, vem som helst är välkommen att skänka valfri summa. Eller så kan man köpa ett säsongskort som gäller resten av innevarande säsong för 1000 kr.

2. 50 nya ideella krafter behövs. Personer som kan lägga minst 20 ideella timmar per säsong med start redan den 1:e februari.

3. 250 personer som tecknar sig för ett årskort för säsongen 2012/2013. Kortet gäller endast om H43 är kvar i elitserien då. Kortet kan dessutom betalas via autogiro, 200kr/mån vilket kan göra det något lindrigare ekonomsikt än att ta hela kostnaden direkt!

Tuffa krav som ska uppfyllas men absolut inte orimliga. Någonstans tror jag faktiskt att det svåraste kan vara att hitta 250 personer som vill teckna sig för ett årskort till nästa säsong. Precis som jag nämnde i mitt inlägg igår så kan det jämföras med att man för närvarande har 40-50 årskortsinnehavare. Man behöver i runda slängar hitta ytterliggare 200 personer som redan nu binder sig att ha årskort till nästa säsong. Men omöjligt ska det väl inte vara. H43 har lite beroende på hur man räknar ett upptagningsområde med en befolkning på si så där 500 000 människor så nog borde det finnas ett viss underlag.

Jag hoppas att H43 under veckan kommer med någon form av lägesrapport. Saknas det lite på någon punkt men att man ändå närmar sig målet kan det få folk som är tveksamma att bidra att till slut göra slag i saken.

Kommentarer
Postat av: qqqq

Brännberg, Johan 1987 H 43 Hästö IF 2012-01-27

2012-01-27 @ 09:53:51
Postat av: DEgen

Fan, också......men jag förstår de som lämnar. Vem hade klarat sig på en halv lön?? Det är dåligt skött från början, vi hade kunnat rädda det men nu är väl risken stor att fler lämnar.

Vill Tacka Johan för den tid som varit, lojal och alltid kämpat!

Men nu får vi ta nya tag!

2012-01-27 @ 15:55:28
Postat av: Degen

FAn----------jag gillade Johan för sitt kämparhjärta men jag förstår ju om spelare lämnar. Vem kan leva på en halv lön? Tycker det är dåligt timat av styrelsen, att först utsätta spelarna för budskapet att vi skall spela i allsvenskan och för halv lön för att sedan nu dra igång en insamling. Hade det inte varit bättre och göra tvärt om, eller.

Nu är väl riksen stor att fler än Johan lämnar??

Jag tackar Johan ocH förstår honom (och eventuellt andra)

Men nu gäller det att ta nu tag!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-01-27 @ 16:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0