Kris i H43?

Skånska Dagbladet har under eftermiddagen gått ut med en artikel där man erfar att samtliga H43:s spelare på såväl herr som damsidan kommer att vara fria att lämna klubben innan transferfönstret stänger i februari. Artikeln finns att läsa här: http://www.skanskan.se/article/20120116/SPORT/701169839/1007/-/alla-spelare-erbjuds-lamna-h43

Att H43 har haft ansträngd ekonomi under en längre tid är knappast något nytt, men att det var så här illa var en nyhet för mig. Jag misstänker att H43 nu har så dålig ekonomi att man inte kan garantera några löneutbetalningar under våren. Och att man därför låter spelarna lämna om dem ej godkänner sämre ekonomiska villkor. Det är dock endast spekulationer, jag vet inte.

H43 ska under kvällen gå ut med ett pressmeddelande och då lär vi få reda på mer. Om någon av mina läsare vet mer och känner att ni kan/vill delge mig information så är ni varmt välkommna att skicka ett mail på: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Blå Nilen

En trist dag för alla blå. Att se Zoran spela för Lugi eller IFK Kristianstad hade man ju hoppats slippa...

2012-01-16 @ 20:17:00
Postat av: Maria

Fy fan va trist... Allsvenskan nästa känns ju mindre kul.. Och med vilka spelare då? Tholin blir kanske plötsligt 1:a målvakt?!

2012-01-16 @ 20:46:55
Postat av: Världmästare på läktaren

I't ain't over until the fat lady sings..

2012-01-16 @ 21:16:51
Postat av: Oskar

Är det så att Världsmästare på läktaren vet något som inte publicerats i media än. Finns där fortfarande en mikroskopisk chans?

2012-01-16 @ 21:25:03
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Världmästare på läktaren

Nej Oskar, jag har tyvärr ingen information som tyder på en lösning. Jag vet däremot att det inte är över ännu, man har fortfarande licensen kvar och det finns fortfarande en chans. Även om den är jävligt mikroskopisk.

2012-01-16 @ 23:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0