Dags för match

Januari månad är över och en dryg månad utan herrarnas elitserie är till ända. En månad för lite återhämtning och reflektion blandat med en em turnering blev för alla oss H43:are något helt annat. Buden har varit många, saker och ting kunde säkert skötts annorlunda men jag nöjer mig för tillfället med att konstatera att det ju faktiskt blev bra i slutändan.

IFK Skövde står för motståndet på onsdagskvällen när elitserien startar om. Ett Skövde jag faktiskt hade förväntat mig något mer av så här långt. Under höstsäsongen hittade man aldrig någon riktig jämnhet utan varvade riktigt bra prestationer med direkt dåliga. Duktiga handbollspelare finns det gott om. Rasmus Wremer, Tobias Warvne och Nicklas Forsmoo tillexempel. Och som nyss hemkommen em debutant har man förmodligen elitseriens bästa mittsexa i Andreas Nilsson. Lägg därtill Mikael Appelgren i målet och alla förstår att det inte är någon lätt match som väntar H43.

H43 är skadefria och friska men formen är det totalt omöjligt att sia om. Det har givetvis varit oerhört svårt för både spelare och ledare att fokusera och motivera sig när man inte vetat vad man egentligen har att spela för. Men när man nu får chansen kan jag inte tänka mig att det saknas inspiration och motivation.

H43 avslutade höstsäsongen fint med dubbla vinster mot Alingsås och strax därinnen tog man en meriterande pinne på bortaplan mot just IFK Skövde. Man vet alltså redan hur man ska spela framgångsrikt mot Skövde. Som vanligt framhåller jag defensiven som en nyckel till bra H43 spel. Tycker inte minst matcherna mot Alingsås bekräftade detta.

I skrivande stund ser det dessvärre ut som om jag ej har möjlighet att komma till arenan för att bevittna matchen. Jag är upptagen av mitt arbete, men ska in i det sista se om möjlighet finns att komma ifrån några timmar. Jag tycker nämligen att alla vi supportrar ska ta tillfället i akt att visa vår uppskattning för det engagemang och arbete som lagts ner för att rädda H43. Viss del har vi i det själva, men vi ska inte glömma att spelarna till slut gjorde detta möjligt genom att acceptera en tillfällig lönesänkning.

Det gäller också nu att alla visar fortsatt stöd. Publiken måste komma till matcherna. Det leder till sköna intäkter för klubben som stärker ekonomin på såväl kort som lång sikt. Om engagemanget och stödet som visat sig de senaste veckorna dör ut direkt igen så finns risken att vi inom en inte alltför avlägsen framtid står inför en ny kraftsamling. Dessutom behöver spelarna på planen allt stöd dem kan få för att klara den sportsliga biten. Tillsammans kan vi föra H43 mot en starkare framtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0