Värda minst en poäng

H43 stred verkligen tappart mot Skövde. Tyvärr räckte det inte riktigt hela vägen fram utan man förlorar med uddamålet 27-28. H43 låg i underläge stora delar av matchen, men med mina inte helt objektiva ögon tycker jag verkligen att man förtjänar minst en poäng. Det är små marginaler som avgör och med lite mer kyla i avsluten hade H43 mycket väl kunnat stå som segrare.

Från officiellt håll heter det fortfarande att Johan Brännberg är den ende spelare som lämnat laget. Men i kvällens uppställning saknades även Daniel Lindqvist och Fredrik Creutz. Exakt vad som gäller med dessa båda herrar vet jag inte. Men rykten gör gällande att Daniel Lindqvist sagt upp sitt kontrakt och antingen funderar på att sluta, eller att provträna med Lugi. När det gäller Creutz är informationen än mer knapphändig. Rykten som sagt och jag vet inte, men hoppas på ett besked från officiellt håll inom kort!

De spelare som är kvar får dra ett tungt lass, och ikväll gjorde många det med bravur. Zoran Roganovics hjärta för klubben kan inte underskattas. Och när han spelar handboll med den lidelse och passion som han visade mot Skövde är han helt ovärderlig för klubben. Inte bara som lagets bäste spelare. Utan också med de ledaregenskaper han visar när han får omgivningen att lyfta sig.

Offensivt tycker jag H43 gör en alldeles utmärkt insats. 27 gjorda mål mot ett lag som statistiskt sett har elitseriens bästa målvakt är alldeles utmärkt. Man gör det dessutom utan spelare som Johan Bränberg och Daniel Lindqvist som tidigare under säsongen varit en del av navet i H43:s anfallspel. Alldeles utmärkt gjort och många förtjänar att nämnas men jag vill framförallt framhålla Fahrudin Zaimovic. Tycker han lyfte sig och tog ansvar på ett helt annat sett än vad han gjort tidigare på säsongen. Dessutom visade han att han fungerar som både mittnia och vänsternia vilket är ack så viktigt i en tunn trupp.

Bakåt har man svårt i början på matchen, och första tjugo gör Skövde mer eller mindre mål på allt. Men efter att Martin Karlsson bytt av Jens Eriksson i mittförsvaret får man bättre träff och hela andra halvlek gör man ett utomordentligt jobb framför en storspelande Espen Christensen.

Tomas Westerlunds coaching har varit förmål för mitt tyckande under i stort sett hela hösten. Och idag tycker jag äntligen att Tomas vågar coacha på ett bra sätt igen. Kanske för att han är tvingad till det. Men han försöker alternera på spelarna i ett tidigt skede för att inte köra slut på dem. Han försöker disponera den trupp han har på bästa sätt. Och jag hoppas att Tomas nu sett att försvarspelet fungerar bättre med Martin Karlsson bredvid Petter Strömberg. Möjligen kan jag också tycka att Oscar Jensen borde fått några minuter speltid då Christoffer Fors hade en ganska nattsvart afton!

Publiksiffran hamnade på strax över 1200. Helt okej även om jag hoppades att kraftsamlingen skulle följa med ännu bättre in i arenan. Efter en trevande start blev publikstödet alldeles utmärkt och jag hoppas att vi kan fortsätta ge laget det här stödet. Jag hoppas att folk inte blev avskräckta av en förlust. Till nästa hemmamatch kommer Tumba på besök. En för H43 livsviktig match.

H43 har nu en mycket tunn trupp känslig för skador, avstängningar och formsvackor. Men om man orkar spela med den intensitet och det hjärta man långa stunder visar upp idag så vågar jag nästan påstå att hotet underifrån, från Tumba och Hammarby inte ska behöva bli för jobbigt. Och kanske, kanske, finns en lite chans att klättra upp förbi det där kvalstrecket!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Creutz har tydligen varit i slagsmål på träning och nitat två lagkamrater. Han är därför avstängd av klubben. Hur länge verkar vara oklart.

2012-02-02 @ 11:30:50
Postat av: Världmästare på läktaren

Re: Bengan



Haha, ditt inlägg skulle man definitivt kunna definiera som "hörsägen".

2012-02-02 @ 14:00:38
Postat av: Bengan

Re: Världsmästare på läktaren



Tja, det var ju den informationen som fanns när jag skrev det. Nu har ju Creutz uttalat sig och tydligen så var det två saker som inte stämde.

1) Det var på en fest, inte en träning.

2) Det var bara en lagkamrat, inte två.



Jag kan inte påstå att det är någon jätteskillnad direkt....

2012-02-02 @ 16:37:11
Postat av: Bengan

Re: Världsmästare på läktaren



Tja, den information som fanns när jag skrev mitt inlägg var den som jag förhöll mig till. Nu har ju Creutz uttalat sig och två saker har ändrats.



1) Det var på en fest, inte en träning.

2) Det vara bara en lagkamrat, inte två.



Inte direkt några jätteskillnader...

2012-02-02 @ 16:44:58
Postat av: Världmästare på läktaren

Alltså ska kan definiera ditt första inlägg som "hörsägen"?

2012-02-02 @ 21:00:09
Postat av: Bengan

Re: Världsmästare på läktaren



Märklig definition av hörsägen du verkar ha...



Stod klart och tydlig i Sportbladet.

2012-02-02 @ 22:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0