Bara att bryta ihop och komma igen

H43 fick en katastrofal start på bortamtachen mot Redbergslid och hamnade tidigt i ett stort underläge. Uppförsbacken blev givetvis för tung under resten av matchen och mot slutet handlade det närmast om att hålla nere siffrorna. Sett till förutsättningarna är det ingen katastrof att förlora borta mot RIK men kanske är det lite olyckligt att siffrorna så snabbt blev så stora. Det gjuter knappast självförtroende i en trupp som har många viktiga matcher framför sig.

Enligt heh:s onlinerapportering verkade det som om H43 hade en del oflyt inledningsvis i matchen. Mängder med ramträffar kombinerat med svaga avslut och tekniska fel gav Redbergslid möjligheten att kontra sönder H43. När man sen inte mäktar med att göra mer än 2 mål den första kvarten är det mycket svårt, för att inte säga omöjligt att vinna en handbollsmatch på den här nivån.
 
Zoran Roganovic verkar ha varit alltför ensam ikväll. Ingen av de andra niometerspelarna hade någon av sina större kvällar och då blir H43:s anfallspel väldigt lätt att stoppa. När inte heller kanter eller linjespelare får någon vidare utdelning är det lätt att förstå att H43 inte gör någon av sina bättre matcher.

I mina ögon står det närmast klart nu att H43 i första hand ska inrikta sig på att säkra kvalplatsen. Ju tidigare man kan skaffa sig ett betryggande avstånd till Tumba och Hammarby desto bättre möjlighet att komma så väl förberedd som möjligt när kvalserien väl drar igång.

Redan på torsdag väntar därför en oerhört viktig match mot just Tumba. Epitetet fyrapoängsmatch räcker nätt och jämt till. Laget förtjänar ett minst lika bra stöd som i senaste hemmamatchen mot Skövde. Får dem det ska det bara bli två poäng!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Det var massor med skott från 9m som touchade RIK-händer och blev plockfrukt för Hans Winge. Minst 5 sådana skott första kvarten bara. Samtliga niometersspelare var under isen första 20 minuterna, även Zoran. Sedan kom Zoran och A. Sandgren igång bra. Sandgren Jr kan bli en riktigt duktig spelare med lite mer rutin och några mer kilo på kroppen. Försvarsspelet var katastrof idag. Martin Karlsson börjar med att ta två tvåor första 10 och blir sedan bänkad. Petter försöker smälla på men är lite för ensam och tyvärr så är äldre broder Sandgren inte en fantastisk försvarare. Gädda saknas framför allt bakåt...

2012-02-06 @ 22:06:49
Postat av: Åskådare

Läste i en morgontidning ett uttalande av Thomas W. Det har varit turbulent i föreningen så vi har inte kunnat träna ordentligt. SKITSNACK

1. H43 skulle ej gå i konkurs, 11 matcher skall spelas med eller utan betydelse.

2. Det är din skyldighet att se till så att det blir bra träningar.

3. Hur är det med orken hos spelarna? Såg för jävligt ut i Göteborg, det är ditt ansvat Thomas.

2012-02-07 @ 22:53:11
Postat av: Åsiktsmaskinen

@ Åskådare:



Eh. Svårt som tränare att peppa ett gäng slashasar när informationen löd att de fick söka sig bort från klubben om de ville, och att de skulle spela i Allsvenskan oavsett resultat. Oavsett vad så var antagligen informationen bristande för spelarna såväl som för "Thomas".



Jag skulle dessutom inte påstå att det är tränarens ansvar att se till att spelarna orkar kämpa och slita under match. Det är upp till spelaren själv. Det är ju inte "Thomas" (Tomas för i helvete, har du läst rätt artikel?) som är ute på planen och slår alla passningar eller står i vägen i försvar, eller hur? Spelarna i H43 är vuxna män, dagsproffs. Har dem inget ansvar? Va? Tala om det för mig.



Avslutande så måste jag ändå ge beröm för att spelarna orkar kriga trots turbulensen som har rått i klubben. Stort hjärta är vad de visar upp, det fattas bara två poäng.

2012-02-08 @ 14:34:15
Postat av: Åskådare

Svar till Åsiktsmaskinen.

Är det du hänger upp dig på hur jag stavar Thomas, Tomas.Skratt. Än en gång. H43 skulle ej gå i konkurs. Matcherna skulle spelas. Alltså måste man träna. Man kan inte göra ett uttalande som, nu ska jag skriva det rätt, Tomas gjorde. Han är ytters ansvarig för spelarna och om det nu hade blivit som styrelsen ville så är dom 11 sista matcherna ett skyltfönster för tränare och spelare. Tomas, rätt stavat igen, uttalande var lika illa som H43:s styrelse. Man lägger sig ner och dör. Du skriver att spelarna är vuxna män, dagsproffs, skratt. Vad är dagsproffs? Vad är åldern på vuxna män? Jag skulle nog kalla många av H43:s spelare för unga män. Där finns en heltidsanställd tränare, har inte han ansvar för för laget, val av spelidé, hur man tränar och utvecklar individen, eller är det så att spelarna har tappat allt förtroende för honom. Du verkar ju insatt, berätta.

2012-02-10 @ 08:24:57
Postat av: Åsiktsmaskinen

Svar till Åskådare:



Jag kan inte påstå att jag är speciellt insatt i H43:s angelägenheter, men jag har ett stort intresse för handboll såväl som för H43 och tycker att kritiken som du framför mot tränaren saknar nyans.



Det jag menar med "dagsproffs" och "vuxna män" är det att de (spelarna) spelar handboll på en hög nivå, jag formulerade mig lite illa. Jag ber om ursäkt!



När man spelar på elitnivå så måste man ställa betydligt högre krav på sig själv än vad det verkar.



Dessutom, vad jag kan se så har inga andra elitserieklubbar visat något större intresse av att värva spelare från H43. De som har lämnat klubben är Brännberg till Hästö (ALLSVENSKAN) och vad jag har förstått från media är att "Teknikundret" Daniel Lindquist (etta i statistiken för tekniska fel)också har lämnat klubben.



Med detta vill jag säga att H43:s spelarmaterial inte har lockat andra klubbar till köp av spelare, de är helt enkelt inte tillräckligt bra. Som svar på din antydan att spelarmaterialet är OK och att problemet är tränaren, så kan inte jag hålla med dig.

2012-02-10 @ 20:38:08
Postat av: Åskådare

Svar till Åsiktsmaskinen:



Jag bara skrattar. Hur vet du inte att andra klubbar har visat intresse? Ena stunden hyllar du spelarna för deras prestation trots denna turbulens och sen sågar du dom. Är du en god vän till Tomas? Förstår du inte vad jag skriver! Det är huvudtränaren som är ansvarig för att det bedrivs rätt träning på träningstid inte spelarna. Hade Måns G fått schansen om Daniel och Johan varit kvar. Det jag menar är att helt plötslig ska unga spelare leverera när dom inte har fått luktat på spelplanen. Jag anser fortfarande att Tomas W inte är Elittränare. Det verkar som om Tomas vill ha 7 superbra spelare så slipper han byta in någon ny. Om du nu går på matcherna. Studera Tomas agerande och coachning, feedback till spelare.

Jag tycker att Tomas är ytterst ansvarig för detta resultat.

2012-02-11 @ 10:32:25
Postat av: Åsiktsmaskinen

Svar till Åskådare:



Svar på din fråga - nej, jag är ingen god vän till Tomas.



Du har din syn på saken och jag har min, vi lär inte komma vidare i denna debatt!

2012-02-11 @ 21:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0