Resan tillbaka har inletts

Uppdateringen här på bloggen har varit katastrofalt dålig på sistone. Kan inget annat än att be om ursäkt för det, och hoppas kunna bjuda på betydligt bättre uppdateringstakt den närmaste framtiden.

H43-spelarna samlades igen förra måndagen efter en sex veckor lång semester där man fått sköta träningen på egen hand. Nu väntar ett antal veckor med hård fysisk träning. Allt för att komma så väl förberedda som möjligt till seriepremiären i Helsingborg, onsdagen den 12/9 klockan 19.00.

Man börjar alltså med något som på förhand känns som ett toppmöte. För nog är det så att H43 kommer att få leva med ett kraftigt favoritskap den här säsongen. Man har värvat oerhört bra med allsvenska mått mätt, och har i mina ögon en på pappret betdyligt bättre trupp den kommande säsongen jämfört med den gångna.

Favoritskapet till trots är det en snårig väg man ska vandra, och nyckelordet till framgång stavas ödmjukhet. Några dåliga lag finns inte och även om man är favorit i serien så ska jobbet göras. Inte bara mot andra tippade topplag som exempelvis OV Helsingorg. Jobbet ska också göras en måndagskväll i Uddevalla eller en lördagseftermiddag i Varberg.

En liten första fingervisning om var laget står kan vi få redan imorgon. Då är försäsongens första träningsmatch inbokad borta mot Hk Malmö. Det är också det första tillfället att se nyförvärven i aktion. Kan tänka mig att fler än jag är lite extra nyfikna på Nemanja Cvetinovic och Nebojsa Simic. Klockan 17.30 i Baltiska Hallen är det som gäller. Så skyndar ni er hem sedan hinner ni se merparten av de svenska herrarnas os-kvartsfinal.

Tyvärr ser det ut som om jag kommer att vara upptagen på annat håll utan möjlighet att ta mig till Baltiska hallen imorgon. Därför tages all information om matchen tacksamt emot, antingen i kommetarfältet här på bloggen, eller med ett mail till: [email protected]

Nästa chans att se laget är jag lite osäker på. H43:s hemsida anger nu på lördag mot Lugi, medan Lugis hemsida anger lördagen 25/8. Någon som vet vad som gäller?


Kommentarer
Postat av: Jon

Det blir ett dubbelmöte mot LUGI. En match på lördag och en match den 25:e

2012-08-08 @ 12:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0