Spiken i kistan?

Mycket talar för att H43 på lördagseftermiddagen blev allsvenskt nästa säsong när man förlorade bortamatchen mot Hammarby med 32-24. Jag vet att det finns en teoretisk chans kvar. Men jag tror också att alla förstår att vi H43:are nu får inrikta oss på möten med bla. Warta, Önnered, Rimbo och Hallby nästa säsong.

I lördagens match hängde H43 med bra fram till 12-12 och 23 spelade minuter. Därefter kom ett av de där rasen som man som H43:are tyvärr vant sig vid att bevittna under den gångna säsongen. Sen var man aldrig nära och Hammarby fick under den andra halvleken en ganska bekväm resa fram till segern.

Måns Gerdtsson gör sin andra raka fina match. Bäste H43:are med 7 gjorda mål. Måns är mellan varven ganska ojämn men har defenitivt visat under våren att han är ett namn för den här nivån. Problemet just idag var att han var allt för ensam. Fahrudin Zaimovic gjorde förvisso 4 mål vilket väl är okej, men annars var det glest. Zoran slutade på blott 2 mål och när hände det senast??

Noterbart också att H43 endast kom till spel med 12 spelare inskrivna i protokollet. För er som inte vet så får man ha 14 spelare uttagna till varje match. Johannes Sandgren saknades men framförallt är det anmärkningsvärt att Espen Christensen verkar ha varit ensam målvakt då Philip Ståhl inte fanns med i matchprotokollet.

Fyra matcher återstår trots allt av kvalserien. Och oavsett utgång så tycker jag att man måste avsluta snyggt. Det är man skyldig sina supportrar men framförallt sig själva. Allt för många spelare har underpresterat så här långt under kvalserien, undantaget matchen mot Lindesberg. Känslan är att man inte klarat av att hantera pressen som kvalserien innebär. Man har fyra matcher på sig att upprätta någon slags heder. Gör man det så lindras i alla fall lite av den värsta besvikelsen!

Kommentarer
Postat av: Tränaren underpresterar!

12 spelare, ja så går det när Tomas Westerlund ändå inte brukar använda de spelare han har på bänken oavsett hur dåligt de som är s k ordinarie på banan spelar. Espen byter väl ut sig själv ibland, när det har gått alldeles för lång tid, Zoran byts aldrig ut, andra spelare byts bara ut om de underpresterar kraftigt. De spelare som sitter på bänken känner sig därmed inte delaktiga och hoppas väl innerst inne att de som finns på plan misslyckas så att de kanske får chansen till slut!

2012-04-22 @ 07:45:13
Postat av: Birger

Efter regn kommer sol.

Vi kan kanske bli ett vinnande lag i allsvenskan om

vi får behålla en bra stomme.

Vill inte spekulera i vilka som försvinner men några blir det säkert

Jag kommer i alla fall fortsätta att hålla på H43.

2012-04-22 @ 15:51:02
Postat av: Åskådare

Till Oscar!



Förstår inte hur du kan skriva att det är ok av Fahrudin när han gör 4 mål. Såg du matchen. Jag var i Stockholm och såg den. Jag fattar inte hur H43 har tränat denna säsong. Dom verkar fysisk dåligt tränade, för jävla dåliga i försvaret ( vad fan har Tomas Siwertsson gjort i H43 mer än att plocka ut pengar, hemspringet katastrof. Jag som är lekman inom handboll men har kunskap av att jobba med grupper av människor undra vad fan har Tomas Westerlund gjort dom här två åren i H43 förutom att plocka ut lön. Som åskådare kan jag säga att detta är frukten av hans arbete i H43. Jag undrar hur många ungdomar han har utbildad!? Förstört!? Hoppas att alla ungdomar som har tränat med H43:s A-lag lämnar H43 så får dom ansvariga i H43 ta smällen.

Dom har inte agerat för fem öre. Jo dom syntes efter dom första tre matcherna i Arena. Dom gick och tog åt sig äran. Var fan är dom nu. Jag är grymt besviken på dom ansvariga i H43. Ni spelare som har kämpat i motvind, fortsätt kämpa men gör det inte i H43. Tack för mig det var mitt sista inlägg. Nu skall jag inte lägga mer tid på H43.

2012-04-22 @ 19:49:44
Postat av: Världsmästare på läktaren

Re: Åskådare



Fyfan för sådana som dig säger jag bara. Kapp vändare klarar sig klubben bra utan, speciellt med den attityden så det känns skönt att du lämnar!

2012-04-22 @ 22:04:28
Postat av: Mittsexan

Håller med "Världsmästare på läktaren"!!

2012-04-22 @ 22:48:14
URL: http://mittsexansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0