Håll hoppet vid liv

Att hålla hoppet vid liv är väl ungefär vad det handlar om för H43:s del nu. Tycker inte att jag behöver tjata mer om hur mikroskopiska chanserna är och hur mycket man är beroende av andra resultat för att chansen till fortsatt elitseriespel ska leva, det vet nog alla vid det här laget. Men för H43:s egen del handlar det om att prestera i paritet med det man kan och på så sätt göra sitt.

Klockan 19.00 på fredagskvällen blåser domarna till spel mellan H43 och Aranäs. Kvalseriens bästa lag gästar ett H43 som underpresterat kraftigt under kvalserien. Trots dessa förutsättningar håller jag ändå H43 som favorit inför matchen. Dels för att H43 äntligen kom tillbaka med en stark insats mot Helsingborg i onsdags. Men framförallt beroende på att Aranäs redan i onsdags säkrade elitseriekontraktet inför nästa säsong. Motivation slår kanske inte alltid klass, men ofta nog.

Aranäs består trots allt av många duktiga spelare och jag tror inte att någon av dessa direkt viker ner sig. Så jag inbillar mig inte på något vis att det ska bli en enkel resa. Men två av lagets mest tongivande spelare i Alexander Borgstedt och Andreas Ungesson är redan klara för andra lag kommande säsong. Jag tror därför inte att dessa båda är beredda att offra en framtand eller ett näsben för att vinna en för det egna laget betydelselös match, och riskera att komma skadade till sina nya arbetsgivare. Däri ligger mycket av begreppet motivation slår klass.

H43 har dessvärre vissa skadeproblem. I de två senaste matcherna har man inte ens kunnat komma med full trupp. Johannes Sandgren och Jens Eriksson är skadade, och i onsdags saknades även en febersjuk Fredrik Creutz. Johannes och Jens saknas även mot Aranäs, medan Creutz eventuellt kan vara tillbaka!

Jag hoppas att alla H43-supportrar där ute också sluter upp för att öka lagets förutsättningar att ta den lilla chansen som finns. Vi ska inte ge upp förrän den feta damen sjunger! Laget har hamnat i ett läge där man har allt att vinna, en situtation som kann passa laget lite bättre. Och precis som jag skrev efter matchen mot OV Helsingborg, oavsett framtida betydelse är det alltid trevligt med en seger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0