Åsikter

Mitt senaste inlägg slog rekord hittills i antal kommentarer. På mindre än ett dygn efter publiceringen kunde inte mindre än 20 kommentarer noteras. Kul, det visar på att ett intresse och starkt engagemang finns kring H43. Såväl positiva som negativa kommentarer syns, konstruktiva och destruktiva. Att många är besvikna och irriterade över det faktum att H43 av allt att döma åker ur elitserien ganska precis 12 år efter avancemanget måste man givetvis ha förståelse för. Jag känner själv stor besvikelse.

Under de gångna 12 åren har säkerligen ett flertal tveksamma styrelsebeslut tagits. Den dåliga ekonomin kom knappast som en blixt från klar himmel utan har varit en länge pågående negativ spiral. Därför känns det knappast rimligt att som vissa lägga all skuld på den nuvarande styrelsen med Niclas Nilsson i spetsen. Märker bland kommentarerna att många vill ha en nystart även på styrelsesidan. Något jag faktiskt inte helt håller med om. Den nuvarande styrelsen tillsattes om jag inte har fel för mig för knappt ett år sedan. Och även om man hanterade den uppkommna situationen innan kraftsamlingen på ett ganska klantigt sätt så har man faktiskt visat en hel del handlingskraft. Bland annat håller man nu på att bygga upp föreningen organisatoriskt då man har för avsikt att tillsätta en klubbchef, och kanske också en säljare. Att klubben fungerar organisatoriskt bra är troligen en nödvändighet för att klubben på sikt ska kunna växa igen som en elitklubb. Kanske är det därför bättre att låta den nuvarande styrelsen få fortsätta ett tag till för att se vad som kan komma ur det arbete de har påbörjat.

Det rent sportsliga har själva styrelsen väldigt lite att göra med. Det sköter istället herrelitkommitén. Givetvis kan man ha synpunkter på deras jobb då de sportsliga framgångarna uteblivit. Man man ska också ha klart för sig att H43:s spelarbudget sjunkit med 1,7 miljoner de senaste tre åren. Med det i åtanke måste man också förstå att deras arbete inte varit det lättaste. Och dessutom vill jag påstå att man inte fick så himla mycket mer för de 1,7 milonerna man hade att tillgå då, jämfört med vad man fått denna säsongen.

Hur framtiden ser ut kan man säkert sia om i all oändlighet. Är tämligen säker på att H43 hela tiden jobbat på en plan B om allsvenskan skulle bli verklighet. Kanske behöver man inte skära alltför mycket i budgeten jämfört med vad en elitseriesatsning hade innneburit. Jag har nämligen svårt att tro att merparten av alla sponsorer hoppar av, i handbollens värld sponsrar man mycket med hjärtat. I allsvenskan kommer man betydligt längre för mindre pengar än i elitserien.

Men trots allt återstår det faktiskt fyra matcher av denna säsongen för H43. Redan ikväll (onsdag) möter man OV Helsingborg på bortaplan. En minimikroskopisk chans att rädda kontraktet finns nog kvar. Men då ska man vinna resten av sina matcher samtidigt som alla andra resultat går H43:s väg. Det kommer knappast att hända. Men kanske kan man nu börja spela ut. Slippa känna pressen och gå in med inställningen att man har allt att vinna. Nu har man chansen att visa både sig själva och sin omgivning att man faktiskt kan spela riktigt fin handboll ibland.

Kommentarer
Postat av: Mr x

Hej Oskar

Vill bara nämna att jag tycker du använder en väldigt bara ton i din blogg. Du är saklig, och kastar inte ur dig "en massa skit". Tvärr är de flesta bloggare mer benägna att skriva en massa dumheter....

Visst kan känslorna i ditt kommentarsfält ibland skena iväg, men det kan ju du inte lastas för.



Jag hoppas att din blogg läses av de styrande i klubben, för H43:s officiella hemsida skulle verkligen behöva någon som kunde skriva mer, speciellt om herrar och damer-A.



Någon som vet hur länge H43 spelat i Elitserien?

2012-04-25 @ 17:28:26
Postat av: Oskar

Tackar ödmjukast för de fina orden om min blogg. Försöker idag allt som oftast ha en saklig grund i mina blogginlägg, och även en språklig och skrivtekniskt bra nivå. Är kanske inte alltid jag lyckas, men det är i alla fall ambitionen.



För att rätt ska vara rätt så kunde väl även jag i bloggens begynnelse kasta ur mig en del skit. Men med tiden har jag delvis lärt mig att ha distans till mina åsikter, och framförallt fått ett betydligt bättre kontaktnät som gör att jag kan vara saklig på ett helt annat sätt.

2012-04-26 @ 01:05:27
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: Mr x

Din trovärdighet, och därmed intresset för din blogg ökar hela tiden om du fortsätter som du gör.



Som sagt, hoppas att du snart skriver för H43,s hemsida. Det hade varit ett stort lyft..

Trevlig helg

2012-04-27 @ 18:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0