Seger mot Aranäs

H43 har verkligen fått en riktig kanonstart på årets elitserie. Premiäromgångens seger mot Ystad följdes upp av en solklar seger borta mot Aranäs. 26-19 skrivs segersiffrorna till efter att H43 varit i ledningen från början.

Det är lätt att sväva iväg som H43:are nu och tro att vi denna säsongen ska slippa de senaste årens bottenstrid och istället kunna blicka uppåt. Givetvis måste man fortsätta sansa sig. Det är 30 matcher kvar att spela och även förra året inledde man starkt. Men det som gör mig väldigt positiv är på vilket sätt man vunnit de inledande matcherna. Det rör sig inte om några kämparinsatser där man till slut vunnit med uddamålet. Istället har det blivit storsegrar där man mer eller mindre varit spelmässigt överlägsna.

Jag har inte särskilt mycket information att tillgå från dagens match mer än den som finns på H43:s hemsida. Men jag har förstått att det pånytt varit en mycket stark kollektiv insats. Målbäst var Christoffer Fors och Daniel Lindqvist som gjorde 7 mål vardera. Daniel känns förövrigt nästan som pånyttfödd så här i inledningen på denna säsongen. Härligt Daniel, fortsätt så!
Zoran stannar på för honom blygsamma 3 mål. Och på nytt tror jag att han var så bra som behövdes. När andra kliver fram behöver Zoran själv inte gå på avslut hela tiden utan kan fokusera på andra bitar i sitt spel.
Som mittnia spelade Adam Sandgren mest idag och gjorde ett utmärkt jobb mellan Daniel Lindqvist och Zoran Roganovic. Gott så, men jag undrar lite vad som hänt med Fahrudin Zaimovic. Från första valet i tisdags till ingen eller lite speltid idag? Sjuk eller skadad, någon som vet?

Bakåt gör man på nytt en gedigen insats med Petter Strömberg och Jens Eriksson som nav i 6-0 försvaret. Och Espen är på nytt lika bra som mot Ystads IF. 19 insläppta mål på bortaplan är ruggigt bra och fortsätter Espen så här så kan jag inte se vilken elitseriemålvakt som skulle vara bättre.

Sävehof puvleriserade förresten Caperiotumba idag. Det gör tyvärr att man fick bättre målskillnad än H43. Så nu ligger H43 "bara" tvåa i elitserien. Smaka lite på den H43 vänner!

Kommentarer
Postat av: Världmästare på läktaren

I förvaret så ska du inte glömma nyförvärvet Martin Karlsson. Han & Petter var enligt rykte lika bra som mot Ystad. Det är väldigt viktigt att vi har 3 stycken 3:or i försvaret som kan avlösa varandra om vi ska hålla i längden.



Fahrudin & Johannes dras med småskador, vilket betyder att dom helst ska få så mycket vila som möjligt för att ha en möjlighet att bli någorlunda friska.

Men jag har höjt en varningens finger för Adam Sandgren innan och jag gör det igen, ett par kilo till och han kan bli hur bra som helst.

2011-09-18 @ 10:45:58
Postat av: kalle

Strålande!

Glöm inte Brännbergs mittniospel mot Aranäas!!!

2011-09-18 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0