Match mot Malmö

Matcherna duggar ganska tätt nu och på grund av poolspelet innebär den ena matchen mer derbykaraktär än den andra. För H43:s del väntar Hk Malmö i baltiska hallen på måndagskvällen. Jag kommer tyvärr själv inte att kunna följa matchen på plats pga. mitt jobb. Men jag hoppas att ett flertal H43:are gör den ca. 2 mil långa resan till malmö för att stötta laget!

För H43:s del skulle det sitta gött med en seger. Det var ju så nära mot Drott och för att inte tappa harmonin som verkar ha infunnit sig i truppen så skulle det vara bra att studsa tillbaka direkt och åter komma in på segertågets bana. Samtidigt möter man ett Hk Malmö som satsar för att tillhöra sverigetoppen, och dessutom gör man det på bortaplan så vi ska inte inbilla oss att det blir lätt.

Hk Malmö var faktiskt ett av få lag som H43 hade plusstatistik på förra säsongen. Man vann då 2 av de 3 inbördes mötena varav ett var på bortaplan i balitska hallen. Huruvida malmö passar H43 väl eller inte låter jag vara osagt, men i ännu färskare minne finns en ganska klar seger under försäsongen!

Någon trolleriformel från Tomas Westerlund tror jag inte kommer att behövas. Fortsätt på det som varit bra. Med lite bättre skärpa hade man vunnit mot Drott. Detta gäller såväl offensivt som defensivt. Grunderna finns där liksom. Kör på nu H43!

Kommentarer
Postat av: Blå Nilen

Tyvärr blev det sämsta matchen hittills i år. Espen och försvaret bra i första halvlek, men framåt körde vi fast redan efter en kvart. Bättring nödvändig redan på onsdag.

2011-09-26 @ 21:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0