Intensiv H43 vecka

Veckan som gått har verkligen varit intensiv för H43. Att jag själv inte riktigt har haft tid att blogga just nu är lite olyckligt, och förhoppningsvis ska bloggandet kunna intensifieras när säsongen nu startar inom kort.

H43 har denna veckan mött Eslöv, Trelleborg och Ajax från Danmark. 2 oavgjorda och 1 seger har det blivit, och då har man tidvis luftat truppen ordentligt.

Matchen mot Eslöv slutade oavgjort 30-30. Min spontana tanke när jag hörde om resultatet var att man nu tappat den fina svit man ett tag byggt upp under träningsmatchandet. Men när mer detaljerade rapporter nådde mig så visade det sig att man endast ställt upp med nio spelare, och såväl Zoran Roganovic som Espen Christensen satt på läktaren och tittade på. Man lät de spelare som tidigare under försäsongen haft skadeproblem få speltid och på så sätt få fler i matchform.
I och för sig kan jag tycka att H43 även med en ren b-uppställning ska slå Eslöv, men oavgjort får ändå ses som helt okej sett till förutsättningarna. För Eslöv lär inspirationen varit större än för H43.

Redan dagen efter matchen mot Eslöv var det dags igen då man mötte Trelleborg HBK. Här var man mer ordinare och då vann man med 24-18 efter 14-7 i paus. Det lär ha varit klasskillnad lagen emellan i synnerhet under den första halvleken. Någonstans kan jag känna att det är skönt att H43 visar att man är bättre än de allsvenska lagen när man ställer upp ordinarie. Det visar att man i en eventuell kvalserie fortfarande ska vara bättre än de tre utmanarna. Men jag hoppas givetvis att vi slipper en kvalserie när det väl är dags.

Tidigare idag inleddes H43 dagen. Ett mycket trevligt initiativ från H43:s sida som jag tyvärr missade då jag haft just denna dagen inbokad sedan flera månader tillbaka. Ett perfekt tillfälle annars för oss H43:are att samlas kring vårt lag och våran klubb.
Hur som helst så inleddes dagen med en träningsmatch mot Ajax från Danmark. Matchen slutade oavgjort 28-28 efter att H43 haft ledningen till och från under matchen men inte kunnat avgöra. Bäst i H43 var enligt hemsidan Christoffer Fors jämte en spelsugen Zoran. Härligt att Stoffe kommit igång ordentligt. Tycker kanske inte att han varit lika bra under försäsongen hittils som han var under förra säsongens slutskede!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0