Förlust mot Malmö

Vad jag kan förstå av de få rapporter jag fått om kvällens match så stod H43 nog för en ganska blek insats. Jag har i efterhand sutderat heh:s onlinerapport och den påminde tråkigt nog om många online rapporter från förra säsongen. Mängder av passmissar, regelfel och missade avslut. Dålig skärpa helt enkelt.

Jag ska på en gång erkänna att H43:s trend gör mig något orolig. Jag var redan efter förlusten mot Drott inne på att den skulle kunna påverka spelarna negativt. Nu tror jag fortfarande att man genom en bra insats hemma mot Kristianstad på onsdag kan repa nytt mod och fortsätta utmana de flesta lag. Men det går inte att blunda för att utvecklingen är skrämmande lik fjolårets då en fin start följdes upp av sju raka förluster.

Utan att ha sett matchen skulle jag tro att Zoran, Daniel Lindqvist och Christoffer Fors är de som får godkänt för sin instas. Övriga spelare kan vi önska mer av. Jag undrar tillexempel vad som hände med Petter Strömbergs makalösa förtrollning mot Ystads IF. Han har på intet sätt varit dålig i de senare matcherna, men om H43 ska bli ett slutspelslag behöver vi Petter i den formen.

28 insläppta mål på bortaplan är inget att skämmas över. 20 gjorda förtjänar däremot lite tid i skamvrån. Och på nytt är det H43:s anfallspel som ställer till det. Jag hade hoppats slippa skriva det så här tidigt in på säsongen.

Nu gäller det att ladda om batterierna inför onsdagens möte med IFK Kristanstad. Ett lag vi defenitivt vill behålla bakom oss i tabellen så länge det bara går. Fof Arena lär intas av flera hundra fanatiska Kristianstadsupportrar då. Nu gäller det att vi H43 supportrar ger dem en match även på läktaren. Två förluster ska väl inte drastiskt minska intresset. Vågar jag hoppas på en åskådarsiffra mellan 1500-2000.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0