Förlust i genrepet

H43 spelade på onsdagskvällen den sista träningsmatchen inför elitseriestarten på tisdag. Man mötte HK Drott på bortaplan som tyvärr blev aningen för svåra och vann matchen med 29-25 efter 13-12 i paus.

Enligt Drotts hemsida och Hallandsposten så var första halvlek en ganska jämn historia där framförallt Espen Christensen var duktig i målet. Medan Drott visade något bättre klass i andra halvlek och därmed var segern rättvis.

Träningsmatcher är fortfarande träningsmatcher, men så här nära inpå seriestart så utgår jag från att de båda lagen var ganska ordinarie för att få till ett bra genrep. Därmed känns det väl lite tråkigt att H43 på sistone tappat den trend man ett tag hade med segrar och bra resultat i träningsmatcherna. Nu är väl en fyramåls förlust i Halmstad på inget sätt någon katastrof utan det viktiga är att man även fortsättningsvis tror på det man gör och agerar med självförtroende.

Någon individuell spelarkritik kan jag inte komma med då jag inte fått någon sådan information. Men enligt Drotts hemsida var det mycket Espens förtjänst att H43 höll jämna steg i första halvlek. Medan Drott rätt tidigt i andra halvlek drog ifrån med ett par mål när det var Philip som stod. Detta kan givetvis vara lite oroväckande. Det är verkligen inte bra om vi är så beroende av Espens målvaktspel. Samtidigt tycker jag Philip sett allt bättre ut tidigare under försäsongen och kanske var han bara inte till sin fördel just i denna matchen.

Till sist vill jag skänka Stefan Livs nära och kära en tanke. Vi hängivna supportrar, oavsett idrott, kan ibland tappa konceptena lite när vi engagerar oss i våra lag. Idrott är inte på liv och död, idrott är bara idrott. Något som man blir brutalt påmind om vid såna här tillfällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0