Dan före dan

Den 29:e april spelade H43 sin senaste match. Då stod IFK Ystad för motståndet i en helt betydelselös match i en redan avgjord kvalserie. 29-26 slutade den matchen till H43:s fördel. Imorgon står på nytt ett Ystadslag för motståndet då Ystads IF kommer på besök till Fof Arena när elitserien har premiär. 29-26 även i den matchen tar jag alla dar i veckan.

Premiärer är alltid svårtippade. Lag som gått bra på försäsongen kan plötsligt rasa ihop som ett korthus. Lag som gått dåligt kan helt plötsligt hitta ett vägvinnande spel. På pappret får Ystad ses som favorit i morgondagens möte. Men kom ihåg att man gjorde det förra året också då H43 egentligen ledde från start till mål i Malmö Arena.

Vad jag har hört ska H43 komma ordinarie till spel. Vissa spelare har haft en del småskavanker under försäsongen. Fahrudin Zaimovic har bland annat haft problem med en axel men ska nu vara okej. Fahrudin är nog den spelare jag är mest nyfiken på att se när det drar igång imorgon. Jag har stora förhoppningar på honom och han får troligtvis en nyckelroll i H43:s offensiv där han ska styra och variera anfallspelet på ett bra sätt. Han måste också utgöra ett påtagligt hot själv så att bevakningen på "Gedda" och framförallt Zoran kan bli något mindre.

På H43:s hemsida kan ni läsa en intervju med Tomas Westerlund om hans känsla inför premiären. Tomas låter hoppfull inför säsongen men inser också att stenhårt arbete kommer att krävas i varje match. Intervjun i sin helthet hittar ni här: http://www6.idrottonline.se/H43Lund-Handboll/NYHETER/Egnanyheter/H43Lund-YstadIFTisdagen13septkl1900/

Idag kom årskorten från H43 så nu är jag förberedd för 16 matchers hemmastöd. Jag hoppas verkligen att fler och fler lundabor hittar till arenan. Jag inser givetvis att bottenstrid inte drar stora publikskaror till matcherna. Men passa då på att gå och stödja laget nu i början på säsongen. Ett bra stöd kan leda till fler segrar och på så sätt undviker vi bottenstrid. Kan tänka mig att det kommer ett par hundra ytstadsanhängare. Så nu gäller det att vi visar vem som spelar på hemmaplan.
Ett litet tips till H43 dock. För att locka folk till matcherna kan det vara på sin plats med lite information angående lösbiljetter på hemsidan. Den enda infon jag hittar är angående årskort. Hur man skaffar enstaka biljetter och vad dessa kostar framgår inte. Vad hände med samarbetet med Nortic??


Kommentarer
Postat av: Latte

Biljettinformation finns, tro det eller ej, under rubriken Biljetter... ;)

http://www6.idrottonline.se/H43Lund-Handboll/BILJETTER/

2011-09-12 @ 22:54:47
Postat av: Handboll i media

En sida att besöka. http://handbollimedia.se/

2011-09-12 @ 23:53:07
URL: http://handbollimedia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0