Dags för Aranäs

3 dagars vila får räcka för H43:s spelare. Efter den klockrena inledningen på årets elitserie med seger över Ystads IF väntar nu Hk Aranäs på bortaplan på Lördagen.

Till skillnad från premiärmatchen anser jag nu att H43 faktiskt får ses som favorit på förhand, om än en knapp sådan. Det baserar jag främst på det fina spelet från premiären, men också på det faktum att Aranäs är ett av de lag som besegrats under försäsongen.

Några större förändringar i H43:s spel hoppas jag inte man gör. Tycker att premiären skvallrade om att man hittat sitt sätt att spela handboll på. Nu gäller det främst att bygga vidare på detta och att kunna prestera spelet i match efter match.
Försvarspelet är som alltid viktigt och här gjorde Petter Strömberg och Martin Karlsson ett jättefint arbete under den andra halvleken i tisdags efter att Jens Karlsson fått rött kort och därmed försvunnit ur matchen. Frågan är om jag inte föredrar konstellationen med Strömberg- Martin Karlsson i mittförsvaret jämte Strömberg- Jens Karlsson. Martin har ett bättre fotarbete än Jens, och Jens tenderar ibland att hamna steget efter. Det var således ingen slump att just han åkte på det röda kortet. Oavsett vilket känns det skönt att veta att det finns gott om alternativ.

Offensivt sett tror jag aldrig jag sett H43 spela ett så bra kollektivt spel som man gjorde i tisdags. Eller inte på mycket länge i alla fall. Var så många som klev fram och var bra. Och ju mer jag tänkt på Zorans insats desto mer framstår den som en av hans bästa. Jag ser gärna Zoran göra tvåsiffrigt antal mål i match efter match. Men hans förmåga i tisdagens match att släppa vidare bollen i precis rätt läge och på så vis sätta sina medspelare i lägen var formidabel.

Nu är det dags att visa att man blir att räkna med i år, såväl på bortaplan som hemmaplan. En match gör ingen serie, två matcher kan vara början på en trend. KÖR NU H43!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0