Champions League avancemang och ny hemsida

Starkt gjort av Sävehof att slå Dinamo Minsk och därmed vara klart för Champions League. Skönt också att få ett kvitto på att den svenska elitserien åtminstone är bättre än den vitryska ligan. Sävehof upprätthåller därmed lite heder åt den svenska klubbhandbollen, och på sikt är det väldigt viktigt att svenska lag syns i de europeiska cuperna. Ska den uttalade visionen om proffsliga bli verklighet så måste vi kunna hävda oss mot bra europeiskt motstånd.

Det var för övrigt första gången på ganska länge som ett svenskt lag behövde kvala in i huvudturneringen på herrsidan. Men de skrala resultaten på senare år har lätt till sämre ranking och därmed kval. Skönt att rankingen nu inte blir ännu sämre i alla fall.

Hur detta påverkar Sävehofs kvalité i elitserien kan man alltid spekulera i. Men det lär knappast vara till deras fördel. Känns som om man har en något sämre trupp i år, sett såväl till bredd som topp. Och redan nu har man skadeproblem på Niclas Barud, Erik Fritzon och Mikael Appelgren. Det kan bli en tuff höst för Sävehof.

Och så kom äntligen H43:s nya hemsida. www.h43lund.se är adressen för er som inte redan hittat dit. För er som följt min blogg ett tag är det knappast någon hemlighet att jag kritiserat hemsidan för dåligt nyhetsflöde och dålig information. Återstår att se om det blir ett lyft nu med den nya hemsidan. Layoutmässigt ser det väl helt okej ut. Men för mig är det viktigare att jag finner den information jag söker och att man uppdaterar med intressanta nyheter kring laget och klubben. Något som det tidigare varit lite si och så med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0