Bara timmar kvar

Nu börjar det kännas att det snart är elitseriepremiär. Allt slit som spelare, tränare och alla övriga kring laget ska nu börja betala sig. En bra start är viktig för alla lag, men jag tror att det är lite extra viktigt för lag som är bottentippade, som H43. En bra start med en del poäng inspelade ger andrum och möjlighet att fortsätta jobba på det man gjort under sommaren. En dålig start skapar istället oro och kan leda till att man frångår grunderna för att skapa snabb förbättring.

Ikväll väntar Ystads IF. Som jag skrev igår får Ystad ses som förhandsfavoriter. Anförda av Sebastian Seifert ska Ystad i år ta revansch för förra årets sämre resultat. Det tror jag absolut man gör i det långa loppet. Men med en del nya spelare och ny tränare kan det ta ett tag innan spelet sitter. Det gör att ett och annat bottenapp kan komma, i synnerhet nu i början av säsongen.

Ska H43 vinna ikväll måste man få träff i försvarspelet samtidigt som Espen får tag i bollarna där bak. Det skapar i sin tur kontringsmöjligheter vilket kan ge ett eller annat gratismål. Dock gäller det att verkligen sätta dit bollen när läget väl ges, något som det ibland kan vara lite si och så med.

Framåt gäller det att göra det man tränat på nu under försäsongen. Överrenskommna spelval och kombinationer. Vad som inte får hända är att det blir för mycket "one man show" på vissa händer och fötter.

Vågar man hoppas på mellan 1500-2000 åskådare idag. En del ystadbor kommer säkert att komma på besök. Och jag hoppas att lundaborna snart börjar uppskatta möjligheten att se elitseriehandboll i sin stad.
Jag skrev igår att jag inte kunde hitta någon information om lösbiljetter på H43:s hemsida. Det var fel, informationen har funnits där hela tiden. Det är bara jag som är lite handikappad på datorer och envisades med att leta efter underrubriker när man kort och gott kunde välja rubriken biljetter. Lite pinsamt kanske när man skriver en blogg med internet som enda forum att man inte klarar av de mest grundläggande sakerna på en hemsida. Men men, jag ska bättra mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0