Grattis bloggen, 1 år idag!

Idag är det precis ett år sedan jag bestämde mig för att starta den här bloggen. 232 inlägg har det blivit om smått och gott, men givetvis med tonvikten på sådant som berör H43.

En del har förändrats på vägen. Från att i början ha haft mellan 5-10 trogna besökare dagligen hade jag så sent som igår 115 unika besökare. En utveckling som jag givetvis är mycket glad för. En del av er har funnits med från början, andra har nyligen upptäckt min blogg. Oavsett vilket så är ni alltid lika välkommna att läsa och kommentera. Sprid dessutom gärna ryktet om min blogg till dem som kan tänkas ha intresse i att läsa den så att ni blir ännu fler.

Jag hoppas att ni allt som oftast finner min blogg läsvärd. Ni håller säkert inte med mig om allt jag skriver, men precis som min avsikt var för ett år sedan så är denna bloggen en ventil för mina tankar och åsikter. Har ni åsikter är ni alltid välkommna med dessa. Antingen genom att kommentera inläggen, eller genom att skicka ett mail till: [email protected]

Tyvärr fick inte bloggen fira 1-årsdagen med en derbyseger. Lugi var för bra igår och tog en rättvis seger. Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så körde anfallspelet fast och blev alltför stereotypt. Det fanns dock ett par ljusglimtar som jag glömde nämna i besvikelsen igår. Johannes Sandgren blev målbäst med 4 mål. Skönt att han kommit igång efter en något svag säsongsinledning. Det innebär att vi har två bra alternativ på vänsternio.
Zoran hade inte sin bästa kväll, men försökte hela tiden spela kollektivt. Ibland när spelet går i stå försöker Zoran göra allt på egen hand, så var inte fallet igår. Zoran tog inga huvudlösa avslut utan spelade istället vidare bollen till andra i bättre lägen. Synd bara att ingen annan tog för sig!

Det som var bra igår var försvarspelet, det tål att nämnas igen. Jag har sagt att Petter Strömberg inte kommit upp i samma form som mot Ystads IF i efterföljande matcher. Offensivt stämmer det också. Men defensivt gör han ett fantastiskt jobb match efter match. Han står rätt, han rör sig bra och framförallt styr han och driver på sina lagkamrater på ett alldeles utmärkt sätt. Med Petter och antingen Jens Eriksson eller Martin Karlsson har vi ett stabilt och bra mittförsvar som kommer att ställa till problem för samtliga motståndare i elitserien!

Kommentarer
Postat av: Bigge

Grattis, kul att du håller på.

2011-10-17 @ 14:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0