Jesper Parker till H43

Precis som jag spekulerade i igår med lite hjälp av Emil Berggrens twitter så är det alltså Sävehofs tredjemålvakt Jesper Parker som kommer in på lån till H43 för att lösa den akuta målvaktssituation som uppstått. Jesper är född i Göteborg med Redbergslid som sin moderklubb, men har mestadels spelat i något lägre divisioner. Han har även landslagsmeriter för det brittiska landslaget pga. ett för mig okänt brittiskt påbrå!

Jag ska erkänna att jag inte känner till Jesper särskilt väl. Men det faktum att Sävehof inför denna säsongen valde att knyta honom till sig borgar för ett ganska gediget handbollskunnande. Att han dessutom sedan en tid tillbaka dagligen tränat med några av svensk handbolls bästa spelare gör knappast hans handbollskunnande sämre. Skulle kunna tänka mig att han ersätter Philip Ståhl ganska rakt av, men att han inte riktigt kommer upp i Espen Christensens klass.

Jesper ska spela med H43 så länge Espen och/eller Philip är skadade om jag förstått det hela rätt. Varmt välkommen till H43 Jesper Parker, om än bara för några matcher.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tur att det löste sig så fort. Ska bli intressant att se vad han kan tillföra. Hoppas dock att Espen är tillbaka snart!

2011-11-13 @ 14:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0