En match för lund

H43 möter imorgon Aranäs. Tyvärr ett riktigt bottenmöte som det har utvecklat sig. Matchen går också under epitetet "En match för lund" vilket innebär att det är fri entré och att en massa sponsorer istället skänker H43 en summa pengar beroende på hur många åskådare det kommer. Tror att det är för fjärde året i rad nu som "En match för lund" återkommer.

H43 har troligen ganska bra vinstchanser imorgon. En bra insats mot Drott igår som man får ta med sig. Dessutom har Aranäs knappast imponerat så här långt. Men det är svårt att veta var man har dem då man varit väldigt ojämna inledningsvis.

Då en full hall imorgon innebär en massa sköna pengar till H43 hoppas jag verkligen att få se en mycket bra publiksiffra. Jag har själv försökt locka en del arbetskamrater till matchen imorgon. Det tycker jag att ni som läser min blogg också ska försöka göra. Folk som kanske inte annars går på handboll för chansen att upptäcka tjusningen med vår sport.

Dock kräver ett sånt här arrangemang vissa saker. Det lär komma en del folk, och om man inte har någon som helst struktur kring insläpp kan det skapa rena kalbaliken. Och för mig är det en självklarhet att vi årskortsinnehavare även imorgon har tillgång till våra reserverade platser. Vi är trogna besökare som betalar dyra pengar årligen för våra platser. Då ska banne mig inga fripassagerare snylta in sig på dessa. Jag utgår från att våra platser kommer att vara markerade som reserverade, annars blir jag besviken.
Anledningen till att jag tar upp detta är att det tyävrr inte varit så självklart alla gånger tidigare. Förra året bjöd H43 på inträdet vid två tillfällen. Första gången på höstkanten mot Lindesberg. Då fungerade allting föredömligt. Mina platser var utmärkta som reserverade och allting flöt på. Framåt våren bjöd man på nytt på entrén mot Redbergslid, men då funkade det inte alls. Inga platser var reserverade och folk satte sig lite som man behagade.
Ett sånt här arrangemang kräver någon form av platshänvisning för att det ska fungera smidigt, även om det är fri entré. Samtliga besökare ska gå hem nöjda efter matchen. Och att då börja kvällen med osämja kring sittplatser är knappast det bästa.

Hur som helst hoppas jag på en trevlig tillställning och ett gediget publikstöd till H43. Laget behöver verkligen en vinst nu för att inte bli alltför fast i bottensträsket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0