Nyförvärv klara!

Så har H43 gjort klart med ytterliggare två nyförvärv inför kommande säsong. Det handlar om Fahrudin Zaimovic som närmast kommer från Stavsten och Martin Karlsson från Hallby. Två spelare som är 24 respektive 23 år gamla. Med andra ord spelare som samlat på sig en del erfarenheter redan men som fortfarande är utvecklingsbara.

Ända sedan jag såg Fahrudin Zaimovic första gången för ett par år sedan när han spelade i IFK Ystad har jag haft ett gott öga till honom. Han har ett bra skott, ett fint rörelsemönster och har dessutom bra blick för spelet. Om jag förstått det hela rätt så är han värvad till positionen som mittnia. Och även om jag mest sett honom spela som vänsternia tidigare tror jag han kan göra stor nytta i H43:s anfallspel i en position mellan Zoran Roganovic och Johannes Sandgren.

Martin Karlsson från Hallby känner jag egentligen inte alls till. Men han är mittsexa och ska enligt uppgift komplettera Jens Eriksson och Petter Strömberg väl. Medan Jens och Petter är stora och tunga så ska Martin vara en mer rörlig spelartyp. Ska bli spännande att se Martin i H43:s tröja.

Dessa båda värvningar håller klart godkänd klass. Framförallt värvningen av Fahrudin Zaimovic känns klockren och något som kan lyfta H43:s anfallspel ett par klasser redan till nästa säsong.

Under mitt förra inlägg har det kommenterats flitigt angående spelarlöner kontra intäkter som klubben har. Till det kan jag bara säga att det knappast är någon hemlighet att H43 för några år sedan levde över sina tillgångar. Utan att ha någon som helst insyn i klubbens ekonomi kan jag bara hoppas att man nu har bättre koll på läget. Det låga publiksnittat gör givetvis att publikintäkterna lämnar mycket övrigt att önska men där finns en hel del andra inkomstkanaler framförallt genom sponsorer. Dessutom lär bättre sportsliga resultat leda till ett högre publiksnitt och vice versa, en inte helt lätt ekvation med andra ord.

 

Man kan alltid diskutera huruvida spelare är alltför välbetalda. I H43:s fall lär Zoran Roganovic ta upp en stor del av lönebudgeten. Rätt eller fel? Beror på hur man ser det men H43 hade knappast spelat i elitserien kommande säsong utan Zoran Roganovic i laget.


Kommentarer
Postat av: nisse

För att få koll på ekonomin!



Härigenom kallas H43:s medlemmar till ordinarie årsmöte.



Dag: Måndagen 30 maj



Tid: 18.00



Plats: Konferensrummet i Färs & Frosta Sparbank Arena



Välkomna!

2011-05-21 @ 09:37:33
Postat av: Birger H

Zoran är om inte ovärderlig så i alla fall oerhört betydelsefull både som spelare och med den attraktiosnkraft han har för sponsorer och publik.

Vi hade åkt ut redan förra året utan honom.

2011-05-23 @ 10:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0