Betygen 2010-2011

Ni som har följt min blogg ett tag minns kanske hur jag strax efter nyår betygsatte H43 spelarnas höstsäsong. Något som verkade bli ett uppskattat inlägg. När nu säsongen är slut tänkte jag betygsätta spelarnas insatser sett till hela säsongen.

Skalan är: 1 = Underkänd
                2 = Godkänd
                3 = Bra
                4 = Mycket bra
                5 = Landslagsklass

1. Espen Christensen: Får bli en 4:a när säsongen nu är slut. Han fick en 5:a av mig för hösten men har tyvärr dalat något i form under våren. Fortfarande mycket bra, men inte lika ofta matchvinnare som i höstas.

16. Philip Ståhl:  Får en 2:a av mig. Men en ganska svag sådan. Philip har framtiden för sig men i år har det inte känts tryggt med honom de dagar Espen varit sämre

2. Jens Eriksson: Jens får en 2:a nu, 3:a i höstas. Ganska stabil och gör sällan bort sig. Men han borde kunna utnyttja sin storlek och tyngd bättre offensivt, och deffensivt måste han bli snabbare i fötterna

4. Kalle Björkman: Höstens stora besvikelse har spelat upp sig. Fick en 1:a då, 2:a nu men fortfarande sprudlar det inte om insatserna. Måste få ner felprocenten ytterliggare. Annars gillar jag Kalle, förmodligen en av de spelare med störst hjärta.

5. Måns Gerdtsson: Fick väldigt lite speltid i höstas och imponerade inte alls då. Något bättre nu i vår när han fått några chanser. Får en 2:a nu. Lite mer muskler och mer erfarenhet och detta kan bli bra. Har dock en milt uttryckt tuff konkurrenssituation

6. Ola Anto: Försvarsgeneral i början av säsongen. Mest förpassad till läktaren på slutet. Sejouren i H43 blev nog inte vad vare sig vi supportrar eller Ola själv hade hoppats på. Trots allt gjorde han aldrig bort sig när han spelade  så det blir en 2:a

7. Andreas Bamberg: Fick en 4:a för de matcher han gjorde innan skadan i höstas. Då han inte spelat mer sen dess får det betyget bestå. Vänder nu hem till Västerås. Tack för tiden i H43 Andreas.

8. Oscar Jensen: Har haft svårt att få speltid då Christoffer Fors gått från klarhet till klarhet. Men har trots allt visat att där finns något när han väl har spelat. 2:a

9. Gustaf Ekström: 2:a blir det här. Har fått än mindre speltid under våren. Har stora förhoppningar på Gustaf Ekström inför framtiden. Duktig spelfördelare, men behöver utgöra ett större hot själv

13. Daniel Lindqvist: Ni som följer bloggen vet att Daniel har fått utstå tuff kritik från mig hela säsongen. Mycket slarv, lite bekväm och verkar inte beredd att göra skitjobbet ibland känns det som. Tycker dessutom att det läckt betänkligt kring honom i försvaret i år. Men sen har det också kommit insatser som den mot Alingsås i slutet av elitserien då han visar hur bra han kan vara. Just sådana insatser räddar en 2:a från mig, men det blir en svag sådan.

14. Nemanja Milosevic: När Nemanja gjorde comeback i höstas blev hans inträde i laget verkligen ett lyft, framförallt försvarsmässigt. Han fick då en 4:a av mig. Nu blir det endast en 3:a. Tycker hela laget spelat sämre försvarspel och han har heller inte tagit de chanser han har fått i anfallspelet.

15. Johannes Sandgren: Får en 4:a faktiskt, ett snäpp upp jämfört med i höstas. Har länge haft stora förhoppningar på Johannes och nu har han så smått börjat infria dem. Största skyttehotet jämte Zoran, behöver dock bli bättre på att variera sig med inspel till linjen med mera.

17. Fredrik Creutz: Från en 4:a i höstas till en svag 2:a nu. Fredrik gjorde braksuccé i slutet på höstsäsongen med sitt fina kontringspel framförallt. Har inte alls kommit upp i samma nivå nu och dessutom tillbringat alltmer tid på bänken.

19. Christoffer Fors: Vårens stora utropstecken får en 4:a av mig. Efter hösten efterlyste jag ett bredare register, något som han verkligen har utvecklat. Var genomgående under kvalserien H43:s bästa spelare. Kan fortfarande bli mer delaktig i spelet genom att söka sig inåt i banan.

21. Alexander Ekdahl: Har inte spelat alls under våren om jag minns rätt. 2:an från i höstas kvarstår därmed

22. Petter Strömberg: Har fått alltmer speltid ju längre säsongen har gått och gjort ett par riktigt fina matcher. En stark 3:a blir mitt betyg på Petter. Snabbare i fötterna än Jens Eriksson och dessutom mer greppsäker i det offensiva spelet.

23. Zoran Roganovic: Får faktiskt nöja sig med en 4:a den här gången. Zoran är alltid Zoran och ingen annan i H43 kommer i närheten av hans högsta nivå. Men han har inte varit till sin fulla rätt under våren och i kvalserien har han bitvis visat upp en ganska bedrövlig lägstanivå. Kanske besvärad av småskador.

25. Johan Brännberg: Får en 2:a. Gjorde ett par jättebra matcher i inledningen på säsongen och jag tänkte att han nu vuxit in i elitseriekostymen på allvar. Men sen har det gått allt sämre. Johan Brännberg har vissa bra kvaliteér men det går lite för långsamt, han har lite för dålig blick för spelet och hans skott är lite för dåligt för elitserien.

Det var alltså min åsikt om H43:arnas säsong. Finns säkert de som inte alls håller med mig. Kommenter gärna då!


Kommentarer
Postat av: Birger H

Hur kan man göra sig av med Nemanja?

En härlig spelare som verkar oerhört lojal mot laget. jag undrar vad man har på gång för nyförvärv

eller om det bara handlar om ekonomi.

Tack för alla högtidsstunder Nemaja, vi på E-läktaren kommer att sakna dig.

2011-05-05 @ 10:10:14
Postat av: Maria

Kan inte annat än hålla med ovanstående (pappa!).. förstår inte hur H43 har tänkt här. Jovisst, Nemanja kostar säkert en del, men utan honom faller större delen av försvaret. Då får man hellre snåla med pengarna på annat håll enligt mig.

2011-05-05 @ 21:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0