Det rör på sig

H43 har idag gjort klart med Adam Sandgren. En 18-årig mittnia som närmast kommer från Eslöv och är lillebror till Johannes Sandgren. Välkommen till H43 Adam.

En intressant värvning helt klart, men det är knappas något som löser några av H43:s akuta problem. Om vi tar liknelsen med storebror Johannes som ligger nära till hands så har han först i år blommat ut till en etablerad elitseriespelare. Och då var detta hans tredje säsong i H43.

Egentligen gillar jag denna typen av värvingar vädligt starkt. Säkra upp de unga talangerna i närområdet och ge dem tid att växa in i elitseriekostymen. Problemet i nuläget är bara att H43 har spelmässigt så pass stora problem att elitseriestatusen känns osäker om låt säga tre år, när Adam Sandgren i detta fallet blivit varm i kläderna.

Hur Adam Sandgren är som spelare har jag ingen aning alls om. Men jag har förstått att Eslöv ser det som ett avbräck inför stundande allsvenska att bli av med honom. Med andra ord var han nog aktuell för en hel del speltid i allsvenskan redan som 18-åring. Han beskrivs som en oerhört talangfull playmaker med bra spelförståelse. Alltså precis den spelartyp som H43 saknat de två senaste säsongerna.

Ny börjar alltså nyförvärven rulla in. Ekonomin är fortsatt mycket ansträngd om jag förstår det rätt. Därför lär vi inte kunna räkna med några större namn. Men jag tror att fler nyförvärv är på gång. Ryktet sa att man inom kort skulle presentera tre stycken framtidsnamn. Adam Sandgren var ett av dem. Alltså är där två kvar. Nu hoppas jag att man presenterar ett starkt kort för försvarspelet nästa gång. H43:s svaga vår berodde till stor del på en nergång i försvarspelet i mina ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0