Christoffer Fors kvar i H43

Tack så mycket säger jag för att man nu lyckats förlänga kontraktet med Stoffe. Något jag efterlyst som prio ett under en ganska lång tid nu. Hur långt kontraktet är framgår inte någonstans där jag kunnat läsa men det känns skönt att Stoffe är H43 spelare åtminstone en säsong till.

Detta känns viktigt och bra på flera sätt. Stoffe var förmodligen vårens bästa H43 spelare, och det ska givetvis belönas med erbjudande om nytt kontrakt. Dessutom sänder det signaler om att man satsar på sina egna talanger vilket kan göra att lovande juniorer i närområdet blir mer benägna att välja H43 i framtiden. Dessutom rimmar det nu väl med den uttalade satsningen på blivande stjärnor. Om den nu är så uttalad vill säga eller om det bara var något Skånska dagbladet snappat upp.

Som jag tidigare varit inne på tror jag att Christoffer Fors nu bara blir bättre och bättre. Och i och med denna kontraktsförlängning står sig H43 bra i elitseriekonkurrensen på just vänster6.

Nu hoppas jag att man inom kort kan avslöja ett eller annat nyförvärv så att situationen inför framtiden klarnar. Då Nemanja inte får förlängt behöver vi någon försvarstark spelare som ersättar honom rakt av. Dessutom  anser jag fortfarande att den viktigaste postionen att förstärka på är mitt9. H43 behöver en spelintelligent spelfördelare som styr upp ett mer varierat anfallspel än de vi sett den gångna säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0