Brännberg stannar, truppen spikad!

H43 förlänger med Johan Brännberg. Jag har ett tag undrat vad som skulle hända i fallet Brännberg då jag tolkat det som att hans kontrakt gick ut. Nu vet vi alltså att det blir en förlängning.

Ni som läser den här bloggen förstår att det kanske inte är något jag jublar över. Men samtidigt finns det en hel del handboll i Johan Brännberg, och med det finns en förhoppning att det kan lossna med dunder och brak. Problemet just nu är att jag tycker att han är för ojämn. På en bra match går det fem dåliga. Och på en position som spelfördelare måste du ha en pålitligare spelare då mycket av ett handbollslags anfallsspel byggs upp från mittnio.

Kanske får Johan också acceptera något mindre speltid eftersom man nu värvat både Fahrudin Zaimovic och Adam Sandgren. Och i mina ögon bör den förstnämnda vara tänkt som första valet på mittnio.

Med tre mittnior i truppen står det nu också klart att Daniel Lindqvist helt och hållet ska dela vänsternio positionen med Johannes Sandgren. Något som jag tror är bra för såväl Daniel själv som H43:s anfallspel. Daniel har aldrig hanterat ansvaret att styra spelet särskilt väl utan alltför ofta överarbetat situationerna. De bästa insatserna i H43:s tröja har också kommit från vänsternio.

I och med förlängningen med Brännberg är också H43:s trupp inför kommande säsong spikad. Ska gå genom den mer i detalj längre fram. Men hittils känns det nog som om H43 har en något bättre trupp inför kommande säsong. Dock med ett stort frågetecken gällande försvarspelet. Ser i dagsläget ingen som kan gå in och ersätta Nemanja Milosevics roll där.

Kommentarer
Postat av: ajvar

Plötsligt blev det 4 mittnior med Alexander Ekdahl ... hmmm!

2011-05-25 @ 12:05:57
Postat av: Oskar

Det har du väldigt rätt i. Ett visst överflöd som lär leda till bänknötande för somliga!

2011-05-26 @ 10:31:06
URL: http://oskarshandboll.blogg.se/
Postat av: ajvar

Läktar nötande men du väl?

2011-05-27 @ 14:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0